تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 4, 2021
12:24 سه شنبه، 14ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123698

ارزش بازار اتر از والت دیزنی و بانک آمریکا فراتر رفت

 
ارزش اتربرای اولین بار در تاریخ به ۳۰۰۰ دلار رسید و سرمایه بازار آن از شرکت‌های بزرگی مثل والت دیزنی و بانک آمریکا پیشی گرفت.
 
 به نقل از راشاتودی، ارزش اتر، نزدیک ترین رقیب بیت کوین، برای اولین بار در تاریخ به 3000 دلار رسید. معامله این ارز مجازی در بلاک چین به سطح بسیاری از صرافی‌های بزرگ دنیا از جمله بای بیت، کوین بیس و بیت مکس رسیده است.
 
 دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا در روز دوشنبه حدود 3200 دلار معامله شد و 11 درصد رشد روزانه را ثبت کرد. ارزش این ارز مجازی 30 درصد طی یک هفته افزایش یافته است. ارزش اتر از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز چهار برابر شده درحالیکه ارزش بیت کوین در این مدت 100 درصد اضافه شده است.
 
 ارزش بازار اتر به دنبال آخرین رشد آن به 368 میلیارد دلار رسید و از شرکت‌های بزرگی مثل والت دیزنی، نستله و بانک آمریکا از نظر کل سرمایه بازار پیشی گرفت.
 
 رشد اخیر ارزش اتر مربوط به بهبود بلاک چین اتریوم و همچنین افزایش تمایل به منابع مالی غیرمتمرکز می‌شود، یعنی منابع مالی که نقل و انتقال آنها خارج از سیستم بانکداری معمول انجام می‌شود و بلاکچین اتریوم یکی از پلتفرم‌های مهم آن است.
 
 در ابتدا بیت کوین سردمدار افزایش ارزش بود چون بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی به ارزهای مجازی روی آوردند ولی حالا نوبت به سرمایه‌های غیر متمرکز رسیده که بیشتر آنها بر اساس بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.