تلفن همراه

ورایزن در واگذاری «یاهو» و «AOL» حدودا ۵۰ درصد ضرر می‌کند

منبع: دیجیاتو
 
«آپولو» در قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار، «یاهو» و «AOL» را از «ورایزن» خریداری می‌کند. ورایزن پیشتر برای تصاحب این دو رقمی در حدود ۹ میلیارد دلار پرداخت کرده بود ولی اکنون دارایی‌های خود را با ضرر و زیان ۵۰ درصدی واگذار می‌کند.
 
البته این شرکت کماکان ۱۰ درصد از سهام یاهو را که از این به بعد توسط «گورو گوراپان» مدیریت می‌شود،‌ کماکان حفظ می‌کند.
 
قرارداد جدید هنوز به صورت کامل منعقد نشده است ولی در صورتی که این قرارداد به سرانجام برسد، تلاش ورایزن در حوزه تولید محتوای چند رسانه‌ای و تبلیغاتی به پایان مسیر نافرجام و تلخ خود می‌رسد. گروه Verizon Media شامل برندهای ذیل می‌شود:
 
Yahoo!
Yahoo! Mail
Tech Crunch
Yahoo! Finance
Engadget
Yahoo! Entertainment
RYOT
AOL
Yahoo! Life
Yahoo! News
Yahoo! Fantasy
Yahoo! Sports
Rivals
Makers
Built by Girls
AutoBlog
Flurry
In the Know
در سال ۲۰۱۵، ورایزن برای تصاحب AOL رقمی برابر با ۴.۴ میلیارد دلار و سپس در سال ۲۰۱۷ نیز ۴.۵ میلیارد دلار برای تصاحب یاهو هزینه کرده بود. بعد از آن زیرشاخه‌های رسانه‌ای همچون یاهو اسپرت، تک کرانچ و انگجت تحت برندی با نام «Oath» تلفیق شدند. در نهایت در سال ۲۰۱۸ میلادی این مجموعه تغییر نام پیدا کرده و به فعالیت خود ادامه دادند.
 
سپس یاهو تامبلر را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد،‌ اما در سال ۲۰۱۹ ورایزن تصمیم گرفت یاهو تامبلر را با مبلغی نامعلوم بفروشد. برخی منابع آگاه بازار می‌گویند تامبلر در آن مقطع زمانی کمتر از سه میلیون دلار ارزش داشته است.
 
«گورو گوراپان» مدیریت یاهو را برعهده می‌گیرد. «رید ریموند» شریک آپولو که احترام زیادی برای دست اندرکاران یاهو قائل است، می‌گوید:
 
«مشتاقانه منتظر همکاری با گورو و تیم با استعداد او در کنار شرکای خود در ورایزن هستیم تا بتوانیم رشد یاهو را در فصل بعدی تسریع ببخشیم.»
 
ارزش AOL در روزهای اوج خود به ۲۰۰ میلیارد دلار نیز رسیده بود. به علاوه در مقطع زمانی برخی سرمایه گذاران می‌گفتند که یاهو بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد.
 
باید دید آیا تصمیم جدید می‌تواند پتانسل‌های یاهو و مجموعه برند‌های آن را شکوفا کند و شاهد رشد سریع یاهو خواهیم بود یا خیر.

​​