اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 5, 2021
12:20 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123718

۱۷بازی در بخش اصلی پویش «بازی‌نو» ۳۰ هزار بار نصب شدند

پویش «بازی‌نو» که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همزمان با ایام نوروز سال ۱۴۰۰ آغاز شد، با اعلام برندگان به کار خود پایان داد. به گفته معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مجموع ۲۵ بازی حاضر در این پویش، ۱۷ بازی در بخش اصلی پویش حاضر بودند که هر کدام نزدیک به ۳۰ هزار بار نصب شدند و بازی‌های بخش تازه‌واردها هم هرکدام ۱۰ هزار نصب به‌دست آوردند.
 
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌ الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدعلی سیدحسینی،معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم اختتامیه پویش بازینو گفت: «حجم عمده معرفی این پویش برای کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات میان‌برنامه‌ای و میان ویدئویی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال اتفاق افتاد. این بازی‌ها به‌صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت. از مجموع ۲۵ بازی حاضر در این پویش۱۷ بازی در بخش اصلی حاضر بودند که هر کدام نزدیک به ۳۰ هزار نصب کسب کردند و بازی‌های بخش تازه‌واردها هم هرکدام ۱۰هزارنصب به‌دست آوردند.»
 
او ادامه داد: «قرار است در آینده نزدیک گزارش مشترک آماری از عملکرد پویش بزرگ بازی‌نو توسط «دایرک» و «متریکس» تهیه و منتشر شود. براساس این بررسی و جمع‌بندی نقاط قوت و ضعف آن ما در نظر داریم این پویش را  ادامه دهیم و در سال آینده نیز برگزار کنیم. ضمن اینکه کسانی که در زمان برگزاری پویش نتوانستند این ۲۵ بازی را نصب و بازی کنند، در بقیه ایام سال این فرصت برایشان فراهم است و جوایزی هم برای آنها در نظر گرفته می‌شود که از طریق صفحه اینستاگرام بازی‌نو اطلاع‌رسانی می‌شود.»
 
در اختتامیه همچنین صادق پژمان، مدیر عامل بنیاد به شروع کار سومین دوره فعالیت ساختار حمایتی همگرا در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: «فراخوان جذب تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز به این ساختار در سال ۹۹ منتشر شدکه با یک رشد ۳۰ درصدی نسبت به دوره قبل شاهد ثبت‌نام ۱۵۱ تیم و شرکت برای عضویت در دوره جدید همگرا بودیم. این امر نشان‌دهنده اعتماد بازی‌سازان به این ساختار حمایتی است.»
 
مدیر عامل بنیاد در ادامه سخنانش به اهداف طراحی پویش «بازی‌نو» در راستای یکی از خدمات حمایتی بنیاد از بازی‌سازان بخصوص از بازی‌سازان بازی‌های موبایلی اشاره کرد و گفت: «طراحی پویش نوروزی «بازی‌نو» با دو هدف معرفی بازی‌های مناسب ایرانی به خانواده‌ها و جذب کاربر برای این بازی‌ها صورت گرفت. این پویش متناسب با تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ و لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در این ایام که همزمان با شرایط کرونایی در کشور بود، طراحی و اجرا شد؛ اما در ادامه و به‌دلیل تمدید محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها با توجه به وخامت شرایط شیوع ویروس کرونا درکشور تا پایان فروردین ماه تمدید شد.»
 
سیدصادق پژمان افزود: «براساس فراخوانی که برای حضور بازی‌سازان در این پویش اعلام کردیم ۶۸ بازی‌ساز موبایلی درخواست حضور خود را ثبت کردند که طبق معیارهای ارزیابی۲۵ بازی براساس شاخص‌هایی چون امتیاز کاربری، میزان نصب فعال، درگیری بازی و کیفیت تولید انتخاب شدند.» به گفته پژمان بیش از ۵۰۰ هزار نصب برای مجموع این ۲۵ بازی کسب شد و بالغ بر۹ هزار نفر برای بخش قرعه‌کشی این پویش ثبت‌نام کردند.
 
دراین مراسم همچنین بازی‌های برتر مردمی اعلام شدند. براساس میزان لایک (پسند) به ترتیب سه بازی «قهوه‌چی» از استودیو توت گیمز، بازی «شوترلند» از استودیو ای من گیمز و بازی «سرضرب» از استودیو میدوپیا انتخاب شدند که به بازی اول یعنی بازی «قهوه‌چی» تندیس بازی مردمی به همراه  ۱۰ میلیون تومان شارژ اضافی به اعتبار این تیم در ساختار حمایتی همگرا تعلق گرفت.
 
در بخش دیگری بازی‌های برتر از لحاظ «نرخ بازگشت کاربر به بازی» و «نرخ تبدیل کلیک به نصب» معرفی شدند. براین اساس رتبه‌های اول تا سوم به بازی‌های «الفبابا» از استودیو بارانا گیمز، «دبرناشو» از استودیو نردبان اندیشه و «منچیکو» از استودیو نوآ گیمز تعلق گرفت.
 
تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۵۰ میلیون تومان به همراه تندیس ویژه بازینو ۱۴۰۰ را از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران دریافت کردند. به گفته معاون حمایت بنیاد قرار است این جوایز در قالب «طرح بوم‌واره سامانه ایران نوآفرین»  به‌صورت اعتبار حمایتی برای بازی‌های منتخب این بخش شارژ شود.
 
برای شرکت در بخش قرعه‌کشی پویش بازی‌نو همچنین در مجموع ۹ هزار و ۳۶۹ نفر ثبت‌نام کردند و با انجام قرعه‌کشی دو دستگاه گوشی موبایل به زهرا الحسینی از قم و رضوان یوسفی یکتا از ابهر در استان زنجان رسید و برنده PS5 هم ندا فعله‌گری از همدان شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.