اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 5, 2021
14:23 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123726

اتصالات سریعترین اپراتور شبکه موبایل جهان در سال ۲۰۲۰ شد

 
 
اوج گرفتن بحران کرونا چالش‌های زیادی را برای اپراتور‌های شبکه موبایلی ایجاد کرد. با وابستگی مشتریان به شبکه‌های این اپراتور‌ها برای دسترسی به کار، آموزش و دیگر خدمات اساسی باعث شد تا ترافیک این شبکه‌ها به اوج رسیده و سالها برنامه‌ریزی اکثر اپراتور‌ها به مشکل بخورد. اتصالات (Etisalat) که پیشتر جایزه سریع‌ترین شبکه موبایلی در خاورمیانه را برای سال ۲۰۱۹ از مرکز بررسی وضعیت اینترنت اسپیدتست دریافت کرده بود، توانست هم استاندارد بالای عملکرد شبکه و هم کیفیت خود را حفظ کند و از برنامه‌های دولت امارات برای تضمین اتصال در دوران قرنطینه پشتیبانی کند. در نهایت این اپراتور موبایل توانست در سال ۲۰۲۰ عنوان سریعترین شبکه موبایل جهان را از سمت اسپیدتست به دست بیاورد.
 
به نقل از اسپیدتست، اتصالات برای درک تاثیر کوئید-۱۹ روی وضعیت شبکه‌ها از داده‌های Ookla Speedtest استفاده کرد تا از طرح‌های وزارت آموزش و رگولاتوری ارتباطات (TRA) پشتیبانی کرده و به صورت مستمر عملکرد و قابلیت‌های شبکه خود را با وجود افزایش تقاضا بهبود بخشد. اتصالات به لطف عملکرد خوب شبکه‌ عنوان سریع ترین شبکه موبایل جهان از نگاه اسپیدتست را برای سال ۲۰۲۰ دریافت کرد.
 
وضعیت
با اجرای قرنطینه، اتصالات با افزایش قابل تقاضا در شبکه خود مواجه شد. این اپراتور علاوه بر برآورده کردن انتظارات مشتریان، اهدافی که نهاد‌های رگولاتوری برای کمک به تحقق طرح‌های ملی در برنامه چشم‌انداز ۲۰۲۱ امارات متحده عربی با هدف تثبیت کشور به عنوان یک اقتصاد دانا و منسجم تا سال ۲۰۲۱مشخص کرده بودند را نیز برآورده کرد. اتصالات برای انجام این کار تلاش‌های خود را روی بهبود شبکه موبایلی، پشتیبانی از اتصال تجاری در محیط دورکاری، تسهیل آموزش از راه دور و ارائه سرگرمی به خانواده‌ها در دوران قرنطینه متمرکز کرد.
 
راه حل
بحران جهانی کرونا بار دیگر اهمیت وجود یک شبکه نیرومند و به روز را نمایان کرد. ترافیک شبکه اتصالات در همان ابتدای قرنطینه در اواخر سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرد و از ظرفیت برنامه‌ریزی شده فراتر رفته و به قطعی اینترنت منتهی شد. اما این اپراتور با توجه به داده‌های شبکه Ookla توانست وضعیت شبکه را در نیمه اول سال درک و در راستای برآورده کردن تقاضای، ظرفیت را افزایش داده و شبکه را بهینه سازی کند.
 
پاندمی باعث شد تا یک شبه الگوی مصرف شبکه دگرگون شود. داده‌های اطلاعاتی اسپید‌تست نشان داد که در هفته‌های اول قرنطینه، تعداد کاربرانی که سرعت اتصال شبکه خود را از طریق اسپید‌تست در امارات متحده آزمایش می‌کردند به شکل چشمگیری افزایش یافت. تعداد آزمون سرعت‌های اسپیدتست از مبدا امارات با وابستگی بیشتر مشتریان به شبکه‌های اینترنت در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.
 
 
تعداد آزمون سرعت‌های اسپیدتست از مبدا امارات با وابستگی بیشتر مشتریان به شبکه‌های اینترنت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.
پیش‌بینی شده بود که با آغاز قرنطینه، انباشت ترافیک از مناطق تجاری به مناطق مسکونی منتقل شود. با نظارت زمان‌بندی شده در سیستم هشدار هوشمند اتصالات که هر ساعت به روز می‌شود و چشم‌انداز‌های ترافیکی که داده‌های جمعیتی Ookla در اطلاعات اسپیدتست نشان می‌دهد، این اپراتور خیلی زود روند بهبود و افزایش ظرفیت را برای شبکه‌های ۵Gو ۴G برنامه‌ریزی کرد تا بتواند از کارکنان و دانش آموزانی که برای دورکاری و یادیگری از راه‌ دور به این شبکه‌ها وابسته هستند پشتیبانی کند.
 
بعلاوه، برای حفظ فعالیت شرکت‌ها و تضمین دسترسی مشتریان به موقعیت‌های آموزشی و خدمات اساسی باید عملکرد و کیفیت این شبکه در این دوران در سطح خوبی حفظ می‌شد. تیم‌های تصالات بی‌وقفه برای تضمین اتصال مشتریان خود(از جمله سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک و کاربران این اپراتور در کشور) تلاش کردند. این هدف به لطف استراتژی تحول دیجیتال اتصالات که با خودکارسازی و هوش مصنوعی دائما تجربه مشتریان را در شبکه کاملا خودکار این اپراتور بهبود می‌بخشد محقق شد.
 
با توجه به این چشم‌انداز‌ها، پایگاه‌های جدید ۵Gروی باند پایین راه‌اندازی شدند تا مشتریان در فضای داخلی خانه اینترنت بهتری برای دورکاری و آموزش در خانه داشته باشند. همچنین پوشش این شبکه نیز گسترش یافته و مناطق دور‌افتاده مسکونی نیز تحت پوشش قرار گرفتند.
 
خروجی
در طول یک دوره یکساله، میانگین سرعت دانلود موبایل اتصالات از ۹۷.۸۰ مگابیت برثانیه سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به  ۱۲۳.۸ مگابیت برثانیه در ماهه سوم سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و میانگین سرعت آپلود از  ۲۴.۶۹ مگابیت برثانیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به  ۲۵.۷۵ مگابیت برثانیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.
 
 
میانگین سرعت دانلود و آپلود اتصالات در سال ۲۰۲۰
درنتیجه عملکرد فوق‌العاده این اپراتور در سال ۲۰۲۰ ، اتصالات با رکورد سرعت ۹۸.۷۸ مگابیت برثانیه به عنوان سریع‌ترین شبکه موبایلی جهان از سوی اسپیدتست انتخاب شد. این اپراتور در کنار کسب مقام سریعترین شبکه موبایلی جهان به فعالیت‌های بهبودی کوئید-۱۹ و برنامه چشم‌انداز ۲۰۲۱امارات متحده عربی نیز پایبند ماند. عملکرد اتصالات به تنهایی تاثیر بسیار مثبتی روی عملکرد کلی کشور امارات داشت و درنتیجه امارات متحده عربی در ماه‌های ژانویه، مارس و جولای ۲۰۲۰ مقام سریعترین کشور جهان از لحاظ میانگین سرعت دانلود موبایل را در گزارش جهانی اسپیدتست کسب کرد.
 
 
اتصالات با ۹۸.۷۸ مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت جهانی را در سال ۲۰۲۰ داشته است.
دیگر مزایای پیشرفت های شبکه اتصالات:
 
تقویت ظرفیت شبکه به مشتریان اجازه داد تا بهترین تجربه آموزش، کار و تفریح را در خانه داشته باشند-در دورانی که ترافیک داده روی این شبکه به شکل قابل توجهی افزایش یافت.
به بیش از یک میلیون دانش آموز اماراتی اجازه داد تا به صورت رایگان به وبسایت‌ها و پلتفورم‌های آموزش دسترسی داشته باشند و درنتیجه پشتیبان طرح دولت برای در خانه ماندن مردم بود.
برای حفظ امنیت و ایمنی پشتیبانی خود را از نهاد‌های دولتی افزایش داد و در این راستا دسترسی به وبسایت‌های و اپلیکیشن‌های پلیس دوبی را رایگان کرد.
منابع و خدمات اضافی را در اختیار بخش درمان و کارکنان خط مقدم مبارزه با کوئید-۱۹ قرار داد و دسترسی به اینترنت را برای بخش درمان، مناطقه قرنطینه و دیگر جمعیت‌های خاص فراهم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.