اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 5, 2021
15:16 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123737

اپل یکی از پیشکسوتان واحد هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد

 
 
«سمی بنژیو»، یکی از چهره‌های شناخته شده و برجسته واحد هوش مصنوعی گوگل که به دلیل اخراج دو کارمند دیگر از این شرکت استعفا داده بود، وارد همکاری جدیدی با اپل شد.
 
سمی بنژیو یکی از حرفه‌ای‌ترین کارمندان بخش هوش مصنوعی گوگل محسوب می‌شود. وی نسبت به اخراج دو محقق برجسته دیگر در تیم هوش مصنوعی به گوگل اعتراض کرد ولی در نهایت به دلیل نارضایتی از وضعیت به وجود آمده مجبور شد این شرکت را ترک کند. اکنون قرار است هدایت واحد تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی اپل را که پیش از این توسط «جان جیاناندریا» مدیریت می‌شد، برعهده بگیرد و واحد مربوطه را تقویت کند.
 
سابقه حضور و فعالیت سمی بنژیو در گوگل به حدود ۱۴ سال می‌رسد و به دلیل مسئولیت‌هایی که در بخش هوش مصنوعی این شرکت برعهده داشت، جزو یکی از چهره‌های شاخص و شناخته شده این واحد به شمار می‌رفت.
 
گوگل در آذرماه سال گذشته «تیمیت گبرو»، از بنیان‌گذاران تیم هوش مصنوعی گوگل و اوایل سال جاری میلادی «مارگارت میچل»، یکی از محققان همین تیم را اخراج کرد. هر دو نفر جزو افراد برجسته تیم هوش مصنوعی بودند. این وضعیت برای بنژیو قابل تحمل نبود و باعث شد او نیز نسبت به چنین تصمیم گیری‌هایی واکنش نشان دهد.
 
سمی بنژیو از همکاران خود حمایت کرد. وی معتقد است که گوگل در اخراج این دو نفر محقق اشتباه کرده. به فاصله کوتاهی دکتر «ماریان کرواک» رهبری تیم هوش مصنوعی را برعهده گرفت.
 
مجموع اتفاقات باعث شد سمی نتواند بعد از ۱۴ سال به همکاری خود با گوگل ادامه دهد. همین مساله فرصتی شد تا اپل بتواند یکی از ستاره‌های درخشان گوگل را به استخدام درآورد. حضور سمی بنژیو در تیم هوش مصنوعی اپل می‌تواند باعث تقویت فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی شود. با توجه به اینکه بنژیو یکی از اعضای برجسته و قدرتمند تیم تحقیقاتی Google Brain بوده و در توسعه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در الگوریتم‌های یادگیری ماشینی نقش موثری داشته، حضورش می‌تواند روزهای خوبی را برای اپل رقم بزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.