اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 5, 2021
17:00 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123744

گوگل میزبان تبلیغات گرانفروش می شود

 
تحقیقات یک شبکه خبری نشان می دهد گوگل تبلیغاتی را منتشر می کند که برای انجام خدمات غیررسمی وب سایت های دولتی مبلغ کلانی از مشتریان دریافت می کنند.
 
 به نقل از دیلی میل، تحقیق جدید شبکه خبری بی بی سی نشان می‌دهد گوگل تبلیغاتی برای ارائه خدمات دولتی غیر رسمی (مانند درخواست ویزا) در پلتفرم خود منتشر می‌کند که مبالغ گزافی از مشتریان دریافت می‌کنند.
 
این موتور جستجوی اینترنتی تبلیغات سرویس‌هایی نمایش می‌دهد که تا ۵۰ پوند برای تغییر آدرس روی گواهینامه دریافت می‌کنند. این درحالی است که در وب سایت رسمی دولت این کار به طور رایگان انجام می‌شود.
 
ثبت درخواست در سیستم الکترونیکی مجوز سفر آمریکا (ESTA) در وب سایت رسمی دولت ۱۰پوند (۱۴ دلار) هزینه دارد. اما گوگل مرتباً به تبلیغاتی اجازه انتشار می‌دهد که بیش از ۵۸ پوند (۸۰ دلار) برای این کار دریافت می‌کنند.
 
تبلیغات گوگل، سرویس‌های غیر رسمی مختلفی نمایش می‌دهند که شامل ثبت درخواست در ESTA، ESTA آمریکا، ETAکانادا، ویزا کانادا، ویزا استرالیا،تجدید گواهینامه رانندگی وتغییر آدرس گواهینامه می‌شود.
 
این درحالی است که تبلیغات برای خدمات غیررسمی فروش اسناد دولتی خلاف قوانین گوگل است. همچنین به نوشته بی بی سی گوگل در سال ۲۰۱۸ تبلیغات برای انجام خدمات دولتی از سوی طرف سوم که بیش از وب سایت‌های رسمی هزینه دریافت می‌کنند را ممنوع کرده است.
 
تبلیغ کنندگان هزینه‌ای به گوگل می‌پردازند تا آگهی‌های آنان را در بالای نتایج جستجو نشان دهد.
 
آنها درخواست مشتری را بررسی می‌کنند و اسناد دولتی را در ازای پرداخت وجه به او بر می‌گردانند. در حقیقت آنها کار غیرقانونی انجام نمی‌دهند اما با سواستفاده از مشتریان به سودآوری کلانی دست می‌یابند. برخی از شرکت‌ها بیش از ۵ برابر کارمزد وب سایت‌های رسمی از مشتریان خود هزینه دریافت می‌کنند.
 
مارتین لوئیس مؤسس وب سایت «Money Saving Expert» در این باره می‌گوید: این شرکت‌ها پول مشتری را سرقت نمی‌کنند آنها هزینه برای خدمتی دریافت می‌کنند که هیچ توجیهی ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.