تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 5, 2021
17:07 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123748

نایب رئیس پلتفرم استادیا با گوگل قطع همکاری کرد

بر اساس گزارش‌ها، جان جاستیس که وظایفی همچون نایب‌رئیسی و مدیریت بخش محصولات گوگل استادیا را داشت، از گوگل جدا شده است.
 
یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات دنیای بازی طی چند سال گذشته را می‌توان معرفی پلتفرم گوگل استادیا دانست که البته از زمان شروع به فعالیت تاکنون با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است؛ برای مثال می‌توان به جدا شدن شخصیت‌های مطرح از بخش استادیا اشاره کرد که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، جید ریموند است.
 
جید ریموند که به خاطر سری بازی‌های محبوبی ازجمله Assassin's Creed و همچنین بازی Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist شناخته می‌شود، در پروژهٔ استادیا فعال بود و انتظار می‌رفت به‌صورت انحصاری برای پلتفرم استریم محتوای گوگل، بازی بسازد؛ اما اکنون در استودیوی مستقلی مشغول ساخت بازی برای کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن ۵ است.
 
ریموند در مورد فعالیت خود در گوگل گفته بود روی استودیوهای بازی‌سازی و پروژه‌هایشان نظارت دارد و البته تا زمان خروج وی از گوگل صحبتی در مورد نقش ریموند در ساخت عناوین انحصاری استادیا ارائه نشد. وی پس از خروج از گوگل و پروژهٔ استادیا، استودیوی بازی‌سازی مستقل خود به نام Haven Entertainment را تأسیس کرد و پس از مدتی، مشخص شد که سونی روی پروژهٔ جدید وی سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
به گزارش VGChartz ، یکی دیگر از چهره‌های مطرح و کلیدی پروژهٔ استادیا نیز از گوگل جدا شده است. جان جاستیس، نایب رئیس و مدیر بخش محصولات استادیا تصمیم به قطع همکاری با گوگل گرفته است و دیگر با گوگل همکاری نخواهد کرد.
 
به نظر می‌رسد مشکلات برای پلتفرم استریم بازی گوگل تمامی ندارد. مشکلات فنی گوناگون، بستن تیم‌های داخلی، برکنار کردن تعداد قابل‌ توجهی از کارمندها، شکست در رسیدن به تعداد گیمر مورد نظر و پشت پا زدن به قراردادهای استودیوهای بازی‌سازی خوش‌نام تنها برخی از حواشی گوگل استادیا در ماه‌های اخیر هستند. اکنون نیز جان جاستیس از شرکت گوگل جدا می‌شود. گوگل در بیانیه‌ای کوتاه خبر جدایی او از شرکت را تأیید کرد و گفت ه برای وی بهترین آرزوها را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.