اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 6, 2021
12:20 پنجشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123760

جریمه دوباره روسیه برای توییتر

 
 
رگولاتور ارتباطات روسیه به دنبال وضع ۲۴ میلیون روبل (۳۲۱ هزار و ۵۸۶ دلار) جریمه برای توییتر به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع در روسیه است.
 
 رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه (روس کومنادزور) هفته گذشته اعلام کرد که توییتر در عمل به درخواست روسیه برای حذف محتوای مجرمانه به سرعت عمل نکرده و برای انجام چنین کاری تعلل کرده است. کندی سرعت دسترسی به توییتر تا ۱۵ ماه مه به عنوان یک اقدام تنبیهی تمدید شد.
 
 خبرگزاری تاس اعلام کرد شش گزارش مربوط به توییتر در خصوص کوتاهی در حذف محتوای مجرمانه که هر کدام جریمه احتمالی حداکثر چهار میلیون روبل را دارد، در دادگاهی در مسکو  ثبت شده است. هیچ تاریخی برای رسیدگی به موارد مذکور تعیین نشده است.
 
دادگاهی در آوریل بر سر این اتهامات که در حذف محتوای مجرمانه کوتاهی کرده است، سه جریمه جداگانه علیه توییتر صادر کرد که مجموعا به ۸.۹ میلیون روبل بالغ شدند.
 
روس کومنادزور اعلام کرد از توییتر می‌خواهد محتوای مجرمانه ای که حاوی هرزه نگاری کودکان، اطلاعات مربوط به استفاده از مواد مخدر و تشویق خردسال برای ارتکاب خودکشی است را حذف کند. توییتر تکذیب کرده که پلتفرم این شبکه اجتماعی برای ترویج رفتارهای غیر قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اعلام کرده است که در سیاست این شرکت برای سوء استفاده از کودکان هیچ اغماضی وجود ندارد و ترویج خودکشی یا خودزنی ممنوع است.
 
روسیه در ماههای اخیر گام‌هایی را برداشته است تا کنترل بیشتری روی فعالیت پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و شرکت‌های فناوری خارجی اعمال کند. مقامات روسیه از گوگل، فیس بوک و سایر شرکت‌های فناوری به دلیل کوتاهی در حذف پست‌هایی که کودکان را به شرکت در اعتراضات غیرقانونی تشویق می‌کنند، شکایت کرده اند. این پرونده ها در فوریه پس از اعتراضات سراسری به زندانی شدن الکسی ناوالنی که منتقد برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است، گشوده شدند.
 
بر اساس گزارش رویترز، اپل نیز هفته گذشته به دلیل سوء استفاده از موقعیت برتر خود در بازار اپلیکیشن های موبایل ۱۲ میلیون دلار جریمه شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.