تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 6, 2021
12:44 پنجشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123765

سامانه جامع توان آفرین برای ارائه تسهیلات به فاوای قم راه اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از راه اندازی سامانه‌ جدید جامع توان آفرین، به منظور اعطای تسهیلات کم بهره در قالب طرح‌های جامع حمایتی و طرح های مشترک با صندوق امید جهت حمایت حداکثری از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات قم، جواد غلام پور در جلسه بررسی طرح‌های متقاضیان در اردیبهشت ماه با اعضای کارگروه استانی تسهیلات وجوه اداره شده، اظهار داشت: سامانه‌ جامع توان آفرین، سامانه‌ای جامع در جهت اعطای تسهیلات کم بهره جهت حمایت حداکثری از شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری می باشد که با ایجاد دسترسی استانی، میزان شفافیت بیشتر و دخالت انسانی درارزیابی کمتر شده‌است.
 
وی افزود: این سامانه نسبت به سامانه قبلی از نظر دسترسی کاربران، ارزیابان و افزایش شفافیت استفاده و پروسه دریافت تسهیلات دارای سهولت بیشتری است.
 
غلام پور هدف از راه اندازی این سامانه را یکپارچه سازی و تمرکز زدایی در اعطای تسهیلات کم بهره، تسهیل و در عین حال تسریع در فرآیند اعطاء تسهیلات، سهولت در تامین وثایق و نیز همکاری با سایر دستگاه های فعال برای توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان دانست.
 
غلام پور همچنین با اشاره به اینکه شرکت ها و فعالان حوزه فاوا می توانند برای ثبت نام جدید از سامانه یادشده بهره مند شوند گفت: متقاضیان برای طرح های مشترک با عاملیت صندوق کارآفرینی امید نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق همین سامانه درخواست حود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایند که پس از بررسی توسط کارگروه استانی تایید یا تأیید نشدن کاملا به‌صورت سیستمی و شفاف مشخص می شود.
 
وی تصریح کرد: جهت شفافیت تسهیلات ارایه شده تاکنون سامانه شفافیت سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس https://shafaf.ito.gov.ir/ تسهیلات حمایتی ارایه شده در زمان کرونا را به تفکیک استان ها نمایش میدهد.
 
مدیرکل ارتباطات قم گفت :تا پیش از این درخواست همه متقاضیان توسط کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار می‌گرفت. اما از این پس وظیفه یاد شده به کارگروه های استانی محول شده است که پیش‌بینی می‌شود سرعت عمل و رضایتمندی بیشتری را به همراه داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش کسب و کارها و شرکت‌های حوزه فاوا می‌توانند از طریق سامانه  https://tavanafarin.ito.gov.ir درخواست تسهیلات خود را ثبت و پیگیری نمایند. 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.