اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
10:59 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123803

۶ شرکت پیشتاز در تحقیق و توسعه فضای مجازی دنیا کدامند؟

بررسی ها نشان می دهد شش شرکت از ۱۰ شرکت نخست تحقیق و توسعه در دنیا، شرکت های مرتبط با فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.
 
شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا سالانه مبالغ بسیار هنگفتی را برای تحقیق و توسعه در فضای مجازی هزینه می کنند و نسبت هزینه تحقیق و توسعه این شرکت ها نسبت به درآمدشان چیزی حدود 10 تا 20 درصد می باشد. در سال 2020 شش شرکت از ده شرکت بزرگ دنیا که بالاترین هزینه در تحقیق و توسعه کرده اند، از شرکت هایی بوده اند که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت داشته اند. این شرکت ها عبارت است از:
 
سامسونگ ( 14.9 میلیارد دلار )
 
شرکت سامسونگ در سال 2020 چیزی حدود 14.9 میلیارد دلار در بخش توسعه و تحقیق هزینه کرده است. این شرکت کره جنوبی دارای مراکز تحقیق و توسعه متعددی در 12 کشور جهان است که به این شرکت می کند تا روش های جدیدی برای جادوکردن کاربران پیدا کند. یکی از محصولات شاخص سامسونگ اسمارت فون گلکسی است که تا حدی به دلیل نوآوری هایی مانند دوربین هوشمند و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی یک موفقیت بزرگ برای این شرکت محسوب می شد. این میزان از سرمایه گذاری شرکت سامسونگ در حالی بوده است که کل درآمد سامسونگ در سال 2018، حدود 224.3 میلیارد دلار و سهم تحقیق و توسعه در این سال 15.3 میلیارد دلار بوده است که در سال 2020 با روند کاهشی همراه بوده است.
 
الفابت ( 14.8 میلیارد دلار)
 
شرکت الفابت که شرکت گوگل زیرمجموعه این شرکت محسوب می شود در سال 2020 در حدود 14.8 میلیارد دلار را صرف هزینه های تحقیق و توسعه کرده است. این در حالی است که درآمد این شرکت در سال 2018، حدود 110.9 میلیارد دلار بوده که سهم تحقیق و توسعه در این سال 16.2 میلیارد دلار بوده است که این میزان نسبت در سال 2020 میلادی با روند کاهشی مواجه بوده است. این شرکت سرمایه گذاری هنگفتی را برای دستیابی به راه های جدید برای کسب درآمد از داده های جمع آوری شده از کاربران کرده است.
 
مایکروسافت ( 13.6 میلیارد دلار)
 
شرکت آمریکایی مایکروسافت در سال 2020، حدود 13.6 میلیارد دلار را برای مصارف تحقیق و توسعه هزینه کرده است و این رقم در سال 2018 12.3 میلیارد دلار بوده است که روند افزایشی داشته است. درآمد این شرکت در سال 2018 حدود 90 میلیارد دلار بوده است. مایکروسافت دارای مراکز تحقیقاتی متعددی در سطح جهان است که عمده فعالیت های این مراکز یادگیری ماشین، داده کاوی، تبلیغات و شبکه های اجتماعی است.
 
 
 
هواوی ( 12.5 میلیارد دلار )
 
شرکت چینی هواوی در سال 2020 حدود 12.5 میلیارد دلار را در تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه کرده است. بخش عمده توان تحقیق و توسعه این شرکت به سمت شبکه های بی سیم رفته است. علاوه بر این هواوی بر روی هوش مصنوعی نیز سرمایه گذاری کلانی کرده است.
 
اینتل ( 12.1 میلیارد دلار)
 
شرکت اینتل در سال 2020 حدود 12.1 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه هزینه کرده است و این در حالی است که در سال 2018 این میزان چیزی در حدود 13.1 میلیارد دلار بوده است. درآمد این شرکت در سال 2018 حدود 62.8 میلیارد دلار بوده است. این شرکت بخش قابل توجهی از هزینه های تحقیق و توسعه را صرف نوآوری داده محود کرده است. اینتل یکی از نوآورترین شرکت ها در ساخت تراشه های الکترونیکی در سال 2020 بوده است.
 
اپل ( 10.7 میلیارد دلار)
 
شرکت آمریکایی اپل در 2020 حدود 10.7 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه کرده است این در حالی است که این رقم در سال 2018 میلادی 11.6 میلیارد دلار بوده است و درآمد این شرکت نیز در این سال 229.2 میلیارد دلار گزارش شده است. شرکت اپل در این سال ها، نزدیک به 13 برابر بیشتر از سال 2009 هزینه تحقیق و توسعه کرده است.
 
علاوه بر این شرکت ها، شرکت فیس بوک نیز سرمایه گذاری کلانی در بخش تحقیق و توسعه فضای مجازی داشته است؛ فیس بوک در سال 2020 میلادی حدود 7.2 میلیارد دلار را در بخش تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه کرده است. این در حالی است که در آمد این شرکت در سال 2018 حدود 40.7 میلیارد دلار بوده است که از این میزان سهم تحقیق و توسعه حدود 7.8 میلیارد دلار گزارش شده است. شرکت فیس بوک عمده درآمد خود را بخاطر تبلیغات داشته است و این سال ها روی مباحث هوش مصنوعی نیز سرمایه گذاری کلانی کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.