سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
12:09 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123817

تغییرات ظاهری جدید برای ویندوز 10 با فونت‌‌ها و آیکون‌‌های جدید

 
مایکروسافت این روزها در حال آماده‌سازی اعمال تغییراتی جدید در طراحی و شکل ظاهری ویندوز 10 است.
 
در همان روزی که اطلاعاتی از طراحی جدید آیکون‌‌های ویندوز 10 به بیرون درز کرد، مایکروسافت رسما جزییات تازه‌ای را اضافه شدن فونت‌‌های مدرن جدیدی منتشر کرد که قرار است به زودی به این سیستم عامل اضافه شوند.
 
مایکروسافت قصد دارد تا با این آپدیت جدید، فونت  Segoe UI Variable ویندوز 10 را بروزرسانی کند. در حال حاضر، این فونت در مرحله تست بوده و در اختیار کاربران نسخه اینسایدر بتای ویندوز قرار گرفته است.  به گفته مایکروسافت، با اعمال این بروزرسانی، ظاهر کلاسیک فونت Segoe دستخوش تغییر خواهد شد.
 
آیکون‌‌های جدید نیز مبتنی بر زبان طراحی Fluent مایکروسافت طراحی شده‌اند و شکل ظاهری آن‌‌ها از طراحی صاف و با رنگ‌‌های بسیار کم فاصله گرفته است. بدین معنی که ظاهر آیکون‌‌های جدید با آنچه در ویندوز 95، ویندوز XP و ویندوز 8 دیده‌ایم، متفاوت خواهد بود.
 
گفته ‌می‌شود که این آیکون‌‌های جدید در بخش‌‌هایی از ویندوز 10 همانند دیوایس منیجر و یا حتی مای کامپیوتر اضافه خواهند شد. شنیده‌‌ها حاکی از آن است که نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد عرضه رس‌می‌این بروزرسانی برای آیکون‌‌ها و فونت‌‌ها جدید خواهیم بود.
 
از طرفی دیگر، کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم به بیلد 2021 در راه است و انتظار ‌می‌رود که اطلاعات بیشتری از این تغییرات در رویداد پیش رو منتشر شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.