اپلیکیشن

تلفن همراه

May 8, 2021
14:39 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123828

مهلت دوباره واتس‌اپ به مخالفان قوانین جدیدش

 
 
واتس اپ مهلت محدود کردن حساب های افرادی که با قوانین جدید پلتفرم موافقت نکنند را به تاخیر انداخته است.
 
به نقل از پرس اسوسیشن، واتس اپ قبلاً اعلام کرده بود از ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) حساب‌های کاربرانی که با شرایط و قوانین جدید اپ موافقت نکنند را محدود خواهد کرد. اما اکنون اعلام شده حساب‌های این کاربران محدود نخواهد شد.
 
این پیام رسان متعلق به فیس بوک اوایل سال جاری میلادی شرایط و قوانین خود را آپدیت و تمام کاربران را برای ادامه استفاده از اپ، ملزم به رعایت آن کرد. این اقدام با مخالفت‌های زیادی روبرو شد و بسیاری از کاربران از واتس اپ کوچ کردند.
 
اما اکنون این شرکت اعلام کرد به کاربرانی که با شرایط توافق نکرده‌اند، چند هفته دیگر مهلت می‌دهد. پس از پایان مهلت جدید، حساب کاربری این عده محدود می‌شود یا حذف می‌شود.
 
در بیانیه واتس اپ آمده است: طی چندماه اخیر سعی کردیم اطلاعات بیشتری درباره آپدیت‌ها برای کاربران مان در سراسر جهان فراهم کنیم. در این بازه، بیشتر افراد آپدیت جدید را قبول کرده‌اند. اما حساب‌های افرادی که هنوز شرایط و قوانین جدید را قبول نکرده‌اند، در ۱۵ می محدود یا حذف نمی‌شود.
 
آپدیت جدید قوانین و شرایط واتس اپ در اوایل سال جاری خبرساز شد. این اپ یک نوتیفیکیشن تمام صفحه برای کاربران ارسال کرد تا به آنان هشدار دهد باید قوانین جدید را مطالعه کنند و بپذیرند. طبق این قوانین اطلاعات کاربران واتس اپ در اختیار شرکت فیس بوک قرار می‌گرفت.
 
این اقدام به ایجاد سردرگمی و نگرانی میان کاربران منجر شد و در نتیجه واتس اپ مجبور به شفاف سازی در این باره شد. واتس اپ ادعا می‌کند آپدیت جدید به فیس بوک اجازه نمی‌دهد پیام‌های کاربران را بخواند یا بشنود و فقط روی بخش کسب وکاری متمرکز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.