تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
15:38 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123843

تعداد کاربران پزشکی آنلاین در چین به ۶۶۱ میلیون نفر رسید!

 
 
تعداد کاربران پزشکی آنلاین و تجارت الکترونیک پزشکی طی ۵ سال اخیر در کشور چین سه برابر شده و در سال ۲۰۲۰ به ۶۶۱ میلیون نفر رسیده است؛ پزشکی آنلاین در چین به لطف فناوری‌ اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پشتیبانی دولت این کشور، شاهد رشد سریعی بوده است.
 
تعداد کاربران پزشکی آنلاین و تجارت الکترونیک پزشکی طی 5 سال اخیر در کشور چین سه برابر شده و در سال 2020 به 661 میلیون نفر رسیده است؛ پزشکی آنلاین در چین به لطف فناوری‌ اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پشتیبانی دولت این کشور، شاهد رشد سریعی بوده است.
 
در سال 2020 تعداد کاربران پزشکی آنلاین در چین به 661 میلیون نفر رسیده بود که بیش از سه برابر کل کاربران در سال 2015 بوده است که حجم این بازار در پرجمعیت‌ترین کشور جهان 54.47 میلیارد یوان یا 8.41 میلیارد دلار بوده است؛ کارشناسان معتقدند که افزایش تصاعدی تقاضای مردم در زمینه تجارت الکترونیک پزشکی و مراقبت‌های پزشکی آنلاین باعث رشد سریع استفاده از اینترنت پرسرعت در این کشور شده است.
 
داده‌های کمیسیون بهداشت ملی چین نیز نشان می‌دهد که بیش از 7700 بیمارستان درجه دو و بالاتر، خدمات پزشکی آنلاین را ارائه داده‌اند و بیش از 240 هزار موسسه و کلینیک پزشکی در سرتاسر چین خدمات پزشکی از راه دور را ارائه داده‌اند.
 
یکی از دلایل سوق دادن بیماران به خدمات پزشکی با فناوری آنلاین، بیماری همه‌گیر کرونا بوده است تا خدمات درمانی مناسبی را برای افرادی که به دلیل اقدامات پیشگیرانه و کنترل اپیدمی ‌نمی‌توانند به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، ارائه کنند که این کار باعث شده است تا تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها کاهش یافته و شیوع ویروس کرونا نیز کنترل شود.
 
خدمات آنلاین پزشکی به صورت منظم و پیوسته در 30 استان این کشور اجرا شده است اما این خدمات آنلاین پزشکی و بهداشتی همراه با توسعه سریع آن، مشکلاتی را نیز به دنبال داشته است که از جمله آنها فروش محصولات تقلبی، تبلیغات اغراق‌آمیز و غیرواقعی و کارها و فعالیت‌های غیرمجاز بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.