تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
16:37 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123847

شناسایی و الویت‌بندی سرویس های نوین و معماری شبکه زیرساخت

 
 
پروژه پژوهشی " تعریف و الویت‌بندی سرویس¬های نوین و تعیین الزامات فنی و معماری شبکه زیرساخت در آستانه ورود به تحول دیجیتال" در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمیدرضا اخوان مختاریانی مجری پروژه "پژوهش جهت شناسایی، تعریف و الویت‌بندی سرویس­های نوین و تعیین الزامات فنی و معماری شبکه زیرساخت در آستانه ورود به تحول دیجیتال" اظهار داشت: هدف این پروژه پژوهش جهت شناسایی و الویت بندی سرویس­های نوین قابل ارایه در حیطه وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین تحقیق درخصوص الزامات، استانداردها، فنآوری­ها و شاخص­های لازم برای ارایه این سرویس­ها و فناوری­های نوینی است که برای کاربر انتهایی در عصر " تحول دیجیتال" مطرح می باشند.
 
اخوان درخصوص لزوم اجرای پروژه سرویس­های نوین در تحول دیجیتال گفت: تحول چشمگیر فناوری های مرتبط با صنایع الکترونیک، مخابرات و رایانه، از یک سو منجر به توسعه سرویس های جدید ارتباطی همانند انتقال داده، انتقال صدا و تصویر، سنجش از دور، ارتباطات رایانه ای و همچنین تحول دیجیتال در ارتباطات بانکی، تجاری و نظام اداری شده است و از  سوی دیگرکاهش مسافرت های غیر ضروری و دورکاری در بسیاری از مشاغل متاثر از شرایط شیوع بیماری کرونا و حفظ محیط زیست سبب شده تا وظایف محوله به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بسیار سنگین و تخصصی گردد. علاوه بر آن در سال های اخیر تعداد، تنوع و پهنای باند مورد نیاز سرویس های صوت، تصویر و داده، در کنار فناوری های جدید IOT، 5G و … بسیار بیشتر شده است.
 
وی ادامه داد: رشد اینترنت و ظهور سرویس­های محتوایی متنوع در سالیان اخیر، سبب شده تا اپراتورهای ارتباطی کشور از سرویس ها و فن آوری های جدید و به روز در شبکه های ارتباطی خود بهره گیرند.
 
اخوان در پایان گفت: خروجی این پروژه می­تواند دانش فنی لازم برای معرفی و الویت­بندی سرویس­های نوین مطرح در عصر تحول دیجیتال در کنار سرویس­هایی که در حال حاضر در سبد محصولات شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارند، را ارایه دهد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.