تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
16:43 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123849

لایحه جدید آمریکا برای مقابله با چین در فناوری

 
 
سنای آمریکا لایحه ای برای مقابله رقابت با چین در حوزه فناوری ارائه کرده که براساس آن ۱۱۰ میلیارد دلار برای گسترش تحقیقات پایه و پیشرفته در زمینه های علمی و فناوری در نظرگرفته است.
 
 به نقل از رویترز، رهبران کمیته‌های سنا لایحه‌ای برای تخصیص بودجه ۱۱۰ میلیارد دلاری جهت تحقیقات گسترده فناوری و علمی طی ۵ سال و همچنین تعیین فردی به عنوان رئیس تولید در کاخ سفید ارائه کرده‌اند تا با فشار رقابتی از سوی چین مقابله کنند.
 
این لایحه که توسط ماریا کانتول رئیس کمیته بازرگانی سنا و راجر ویکر سناتور جمهوریخواه اصلاح شده در هفته جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. براساس لایحه مذکور بخش اعظم بودجه تخصیصی (۹۵ میلیارد دلار) طی ۵ سال در تحقیقات پایه و پیشرفته، تجاری سازی و برنامه‌های آموزشی در حوزه فناوری‌های کلیدی (هوش مصنوعی، نیمه رساناها، رایانش کوانتومی، ارتباطات پیشرفته، فناوری زیستی و انرژی‌های پیشرفته) صرف می‌شود.
 
همچنین این لایحه ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای طراحی حداقل ۱۰ هاب فناوری منطقه‌ای و ایجاد برنامه واکنش به بحران زنجیره ذخایر صرف می‌کند تا چالش‌هایی مانند کمبود تراشه‌ها را برطرف کند.
 
در کنار این موارد لایحه مذکور به شرکت‌های چینی اجازه نمی‌دهد در طرح‌های تولید آمریکایی شرکت کنند. این برنامه یک تلاش دولتی و شرکتی برای ایجاد رقابت صنعتی، کاهش مصرف انرژی و افزایش امنیت ملی آمریکا است.
 
چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا، تد یانگ و برخی دیگر از این لایحه پشتیبانی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.