سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
16:45 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123850

جان پراسر: اپل نسل بعدی مک بوک ایر را در رنگ‌های شاد عرضه خواهد کرد

 
گفته می‌شود اپل قصد دارد مک‌ بوک ایر بعدی را با گزینه‌های رنگی مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی روانه‌ی بازار کند.
 
 
چندی پیش، اپل آی‌مک ۲۴ اینچی را با طراحی کاملا جدید و رنگ‌های شاد رونمایی کرد. پیش‌بینی می‌شود این فلسفه‌ی طراحی در خط تولید سایر کامپیوترهای مک نیز ادامه داشته باشد؛ زیرا یک افشاگر فعال در حوزه‌ی فناوری این مسئله را تأیید کرده است.
 
به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به گفته‌ی جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، غول دنیای فناوری قصد دارد نسل بعدی مک‌بوک ایر را در رنگ‌های مختلفی روانه‌ی بازار کند. تاکنون جان پراسر در افشای جزئیات محصولات اپل از قبیل مشخصات و رنگ نسبتا دقیق بوده است؛ بنابراین نباید از آخرین ادعای او درباره مک‌بوک ایر بعدی غافل شد. پراسر در آخرین ویدیوی کانال یوتیوبش ادعا می‌کند که از منبع خود در مورد نمونه اولیه آبی‌رنگ مک‌بوک ایر اطلاعاتی کسب کرده است.
 
منبع مذکور با انتشار تصویری قدیمی یکی از رویدادهای اپل، ادعا می‌کند غول فناوری مانند گذشته استفاده از رنگ‌های گوناگون را برای محصولات سطح پایین‌تر و مصرفی خود در نظر خواهد گرفت. از قرار معلوم، کامپیوترهای مک حرفه‌ای در همان گزینه‌های رنگی گذشته، یعنی خاکستری فضایی و نقره‌ای عرضه خواهند شد. برای یادآوری، کوپرتینویی‌ها کامپیوترهای مک پایه را با رنگ‌های شاد و مدل‌های پرو را با گزینه‌های رنگی محدود عرضه می‌کردند.

پراسر معتقد است مک‌بوک ایر جدید در گزینه‌های رنگی مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی عرضه خواهد شد. اپل در زبان طراحی آی‌مک ۲۰۲۱ از رنگ‌های تیره در پشت محصول و رنگ‌های روشن در جلوی آن بهره گرفته است. تصاویر مفهومی به اشتراک گذاشته‌شده توسط پراسر مک‌‌بوک ایر را با طراحی رنگ پاستیلی نشان می‌دهد.
 
بر اساس گزارش‌های قبلی و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد به‌زودی نسخه‌ی بعدی مک‌بوک ایر را با زبان طراحی جدید و انبوهی از بهبودهای دیگر رونمایی و روانه‌ی بازار کند. افزون بر این، ادعا می‌شود اپل با حفظ نمایشگر ۱۳ اینچی فعلی و کاهش حاشیه‌های آن، توانسته است شاسی مک‌بوک ایر بعدی را در مقایسه با نسل کنونی کاهش بدهد. این شرکت همچنین تولید یک نسخه‌ی ۱۵ اینچی را مورد ارزیابی قرار داده است؛ البته منابع ناشناس ادعا می‌کنند که معرفی این نسخه ممکن است به زمان دیگری موکول شود.
 
اپل در کنفرانس توسعه‌دهنده ۲۰۲۱ اعلام کرد که طی یک ضرب‌الاجل دوساله تمامی کامپیوترهای مک را به پردازنده‌ی اپل سیلیکون مجهز می‌کند. تاکنون محصولات معرفی‌شده برای عموم مصرف‌کنندگان بوده است؛ بنابراین در ادامه کانون توجه اپل احتمالا روی دسته‌ی حرفه‌ای همچون آی‌مک پرو و مک پرو معطوف خواهد شد.
 
اعتقاد بر این است که کوپرتینویی‌ها در حال تولید کامپیوترهای بالارده‌ی آی‌مک و مک‌بوک پرو برای عرضه در سال آینده‌ی میلادی و مک پرو جدید با حداکثر ۳۲ هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی (CPU) برای عرضه در سال ۲۰۲۲ هستند. با توجه‌ به شایعات قبلی، انتظار می‌رود ابعاد مک پرو مجهز به پردازنده‌ی اپل سیلیکون تقریبا به‌اندازه‌ی نصف کامپیوتر فعلی باشد. گفته می‌شود اپل پردازنده‌های مک‌های حرفه‌ای را به‌طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید و از هسته‌های پردازشی بیشتری استفاده خواهد کرد که می‌تواند عملکرد قوی‌ترین کامپیوترهای مک را تضمین کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.