بازی

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
17:16 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123857

استقبال ۵ هزار دانش‌آموز از نخستین جشنواره سواد رسانه‌ای

 تا کنون بیش از ۵۳۰۰ دانش‌آموز از تمامی استان‌های کشور در جشنواره دانش آموزی «کاوشگران رسانه» شرکت کرده‌اند که با استقبال دانش‌آموزان از اولین دوره آن، این جشنواره تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شد.  
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی (ساترا)،  مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.
 
«احمد آذرسا»  دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: تا کنون بیش از ۵۳۰۰ دانش‌آموز از تمامی استان‌های کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند و از میان شرکت‌کنندگان  ۷۲ درصد دختر و ۲۸ درصد پسر هستند. استان‌های تهران و قزوین در صدر مشارکت‌کنندگان قرار دارند.  
آذرسا در خصوص اهداف و چالش‌های طراحی‌شده در آن اظهار کرد: چالش‌های طراحی‌شده در این جشنواره به‌گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان ضمن آموزش جست‌وجوی هوشمند اطلاعات، به طور کاربردی مواجهه‌ عمیق‌تری با تولیدات رسانه‌ای مثل اخبار داشته باشند و سبک زندگی مجازی خود را متناسب با آموزش‌ها اصلاح کنند. برای مثال چگونه می‌توانند از منبع یک خبر آگاه شوند یا نباید اخبار را بدون صحت سنجی انتشار داد.  
 
وی با بیان اینکه ابزارهای جست‌وجوی هوشمند نیز در هر مرحله به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در ادامه چالش‌ها، راه‌کارهای رفتاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همین‌طور کمک به آسیب دیدگان فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
 
گفتنی است این جشنواره به همت معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان بسیج دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی، تبیان و مدارس و اپلیکیشنهای حوزه  آموزش مانند لایوبوک برگزار می‌شود.
 
این جشنواره با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به گروه سنی نوجوان و با بهره‌گیری از بازی‌گونه‌سازی و آموزش راه‌های کشف در منابع باز،  پانزدهم اسفند سال جاری آغاز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.