تلفن همراه

گوشی

May 9, 2021
11:26 یکشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123869

شایعه: شیائومی در حال ساخت مدل ضعیف‌تر ردمی K40 گیمینگ با دایمنسیتی 1100 است

 
 
افشاگری می‌گوید ردمی قصد دارد مدل ضعیف‌تر گوشی K40 گیمینگ را با پردازنده‌ی دایمنسیتی 1100 مدیاتک عرضه کند. این گوشی صفحه‌نمایشی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد داشت.
 
زمان خیلی زیادی از رونمایی مدل گیمینگ ردمی کی ۴۰ نگذشته بود که عرضه‌ی دستگاه آغاز شد و شیائومی گفت موفق شده است ۱۰۰ هزار دستگاه ردمی کی ۴۰ گیمینگ (Xiaomi Redmi K40 Gaming) را در عرض تنها یک دقیقه به فروش برساند؛ به‌ همین دلیل دور از انتظار نیست که بخواهد در آینده‌ای قابل پیش‌‌بینی یک یا دو مدل دیگر از گوشی‌های این خانواده را به بازار عرضه کند.
 
ردمی در حال حاضر گوشی‌هایی در قالب سری K دارد و دستگاه‌های این خانواده برای مشتریان این برند آشنا هستند؛ اما احتمال دارد در آینده گوشی‌های متعددی با نام K Gaming تولید شوند تا ردمی خود را بهتر در بازار گوشی‌ گیمینگ محک بزند. این ادعایی است که اخیرا یکی از افشاگران صنعت موبایل در ویبو مطرح کرده.
 
GSMArena می‌نویسد افشاگری مدعی شده است مدل جدید سری ردمی K40 از پردازنده‌ی دایمنسیتی 1100 مدیاتک استفاده می‌کند؛ این در حالی است که ردمی K40 گیمینگ به پردازنده‌ی دایمنسیتی 1200 مجهز است. دو تراشه‌ی مذکور تفاوت زیادی با هم ندارند؛ دایمنسیتی 1200 برخلاف دایمنسیتی 1100 از هسته‌ی اصلی سه گیگاهرتزی کورتکس A78 استفاده می‌کند. دایمنسیتی 1100 دارای هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتزی کورتکس A78 است. دو تراشه‌ از واحد گرافیکی Mali-G77 MC9 استفاده می‌کنند و بر پایه‌ی لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده‌اند.
 
این مشخصات به‌نوعی نشان می‌دهند با دستگاهی طرف هستیم که مدل ضعیف‌تر ردمی K40 گیمینگ محسوب می‌شود و شاید پسوند لایت را یدک بکشد. بر اساس شایعات، گوشی بعدی ردمی صفحه‌نمایشی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی بالا دارد و از حفره‌ای برای دوربین سلفی میزبانی می‌کند. امیدواریم ردمی K40 گیمینگ لایت همچون مدل K40 گیمینگ صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز ۱۰ بیت داشته باشد و از گواهی +HDR10 پشتیبانی کند. دیگر شباهت‌های دو گوشی گیمینگ ردمی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۶۷ وات می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.