تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 9, 2021
16:47 یکشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123894

دانش‌بنیان‌ها سامانه‌ای برای مدیریت محتوای سایت طراحی کردند

 
 
یک شرکت دانش‌بنیان با ایجاد یک سامانه، سیستم مدیریت محتوای سایت را بومی‌سازی کرد و امنیت اطلاعات مبتنی بر خط را افزایش داد.
 
به گزارش معاونت علمی و فناوری، سید علی امیر احمدی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به اهمیت حوزه اینترنت اشیا در حال حاضر بیشتر در این زمینه فعال هستیم. یکی از محصولات دانش‌بنیان شرکت برای مدیریت محتوای وب کاربرد دارد. سیستم مدیریت محتوا موتوری است در پشت سایت شما که فرآیند ایجاد، مدیریت و نمایش محتوا را برای شما آسان می‌کند.
 
وی ضمن برشماری برخی مزایای این نوع از فناوری، ادامه داد: در واقع این یک برنامه است که به طور کامل از ایجاد، مدیریت و بروزرسانی یک وب‌سایت پشتیبانی می‌کند و تمام ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت یک سایت را دارا است. محصول ساخت این شرکت خیلی امن است زیرا بر خلاف cms های متن باز ورد پرس، خیلی برای هکرها آشنا نیست، بنابراین برای ادارات و نهادهای دولتی کاربرد بیشتری دارد.
 
امیر احمدی ضمن توضیح فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام گرفته در این مجموعه، افزود: تولید محصولاتی مانند سنسور آسانسور، یکی دیگر از فعالیت‌های شرکت است. این سنسورها برای ایمنی این وسیله به کار گرفته می‌شود. همچنین در این شرکت، محصولاتی مانند سنسور پایش ساختمان و نقشه‌برداری نیز تولید می‌شود. این سنسورها لرزش‌های بسیار خفیف ساختمان را گزارش می‎‌دهند.
 
این فعال دانش‌بنیان، گفت: علی‌رغم تمام مزیت‌های استفاده از فناوری اینترنت اشیا در کشور، به دلیل کاهش قدرت خرید، مصرف کننده تا مجبور نباشد، محصولات این عرصه را در اولویت خرید قرار نمی‌دهد. بنابراین حمایت، نهادهای اجرایی از این فناوری، می‌تواند باعث حفظ و رشد آن در کشور شود.
 
وی همچنین بیان کرد: اگر قوانینی وجود داشته باشد که مثلاً نهادها و ساختمان‌های بزرگ یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای از محصولات اینترنت اشیا استفاده کنند، باعث می‌شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه به حیات خود ادامه دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.