تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 10, 2021
11:38 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123921

قیمت اتریوم برای اولین بار از مرز ۴۰۰۰ دلار فراتر رفت

 
بازار رمزارزها در هفته‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده، با این حال قیمت اتریوم افزایش چشمگیری داشته و حالا ارزش این رمزارز به بیش از ۴۰۰۰ دلار رسیده است.
 
یک هفته پیش بود که قیمت اتریوم با یک رکوردشکنی از مرز ۳۰۰۰ دلار عبور کرد و توانست توجه بیشتری به خود جلب کند. در طی همین یک هفته این رمزارز چندین بار دیگر دست به رکوردشکنی زد اما نتوانسته بود از سقف ۴۰۰۰ دلار عبور کند. حالا به چنین هدفی دست یافته و قیمتش را به بالای این مرز رسانده است.
 
اتریوم در حال حاضر با قیمتی نزدیک به ۴۰۳۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازاری بیش از ۴۶۰ میلیارد دلار دارد که اگرچه بسیار کمتر از بیت کوین است، اما با سرعت بالایی به باارزش‌ترین رمزارز بازار نزدیک می‌شود.

بیت کوین که در گذشته توانسته بود از مرز روانی ۶۰ هزار دلار عبور کند، در روزهای گذشته نوسانات زیادی داشته و هنوز نتوانسته به جایگاه قبلی‌اش دست یابد. با این وجود، قیمت این رمزارز هم اکنون در یک قدمی ۶۰ هزار دلار قرار دارد و ارزش بازارش از ۱.۱ تریلیون دلار هم فراتر رفته است.
 
اتریوم در اسفند ۱۳۹۹ توانست برای اولین بار قله ۲۰۰۰ دلار را فتح کند و به رشدش در بازار ادامه دهد، هرچند این رشد چندان پایدار نبود و قیمتش دوباره به کمتر از دو هزار دلار سقوط کرد. با این وجود تقریبا از ماه آوریل شاهد افزایش قیمت اتریوم بودیم و حالا توانسته از مرز ۴۰۰۰ دلار عبور کند.
 
اتریوم تنها رمزارزی نبود که در این مدت مورد توجه زیادی قرار داشت. دوج کوین هم در روزهای اخیر توانست چندین بار رکوردشکنی کند و قیمتش به بالای ۷۰ سنت رسید.
 
بسیاری امیدوار بودند با حضور مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک در برنامه SNL قیمت این رمزارز به ۱ دلار برسد، اما چنین اتفاقی رخ نداد. در حقیقت قیمت دوج کوین سقوط کرد و حالا ارزشی نزدیک به ۵۳ سنت دارد. ماسک پیش از حضور در این برنامه، درباره سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها هشدار داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.