May 10, 2021
12:11 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123931

اختلافات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بالا گرفت/ انصراف نمایندگان نصر تهران از شورای مرکزی

ICTna.ir – پس از بروز اختلافات جدی میان اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در زمان برگزاری آخرین دور انتخاب اعضای هیات مدیره آن، اکنون روی دیگری از اختلافات در زمان معرفی نمایندگان شورای مرکزی به رئیس‌جمهور برای انتخاب رئیس سازمان نظام صنفی کشور نمایان شده است.
 
NASR Tehran.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در همین اثنا، صبح امروز نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در شورای مرکزی با صدور بیانیه‌ای انصراف خود را از حضور در این شورا اعلام کردند.
 
گفتنی است، روز زگذشته شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نظام‌الدین خوارزمی از استان فارس، حسن هاشمی از استان خراسان رضوی و فرشید بخشی نژاد از استان گیلان را به عنوان کاندیداهای پیشنهادی برای دریافت حکم ریاست سازمان به رئیس‌ جمهوری انتخاب کرد.
 
در متن کامل بیانیه نمایندگان مستعفی تهران در شورای مرکزی که به امضای آزاد معروفی، فرهاد کرم‌زاده و علیرضا عابدی‌نژاد، نمایندگان نصر تهران در شورای مرکزی رسیده، آمده است: ما نمایندگان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در شورای مرکزی پس از تصمیم هیات مدیره نصر تهران، متاسفیم که انصراف خود را از حضور در این شورا، برای برائت جستن از تخلفات قانونی انجام شده و سایر دلایل زیر به استحضار شما بزرگواران برسانیم.
 
در این بیانیه افزوده شده است: متاسفانه عده‌ قلیلی در شورای مرکزی با تحت کنترل گرفتن کانال‌های اطلاع‌رسانی از قبل ایجاد و برنامه‌ریزی شده، به اشکال گوناگون در حال تفرقه‌افکنی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب مخرب، در راستای رسیدن به اهداف و منافع شخصی خود هستند.
همچنین عملکرد شورای مرکزی تحت سیطره مرام‌نامه‌ای موسوم به «اتحاد برای ایران دیجیتال (آباد)» قرار گرفته است که در بدعتی جدید و خطرناک تشکلاتی غیرقانونی ایجاد کرده است که نه تنها کنترل شورای مرکزی، بلکه کنترل هیات مدیره‌های استانی را نیز می‌خواهد در دست بگیرد. همچنین متولیان این امر، با پیوست کردن ضمائمی تا کنون نانوشته به مرامنامه، سعی دارند تا دیگر اعضای شورا را تحت فشار قرار داده و استقلال آنها را به گروگان بگیرند.
این سه نماینده نصر تهران اعلام کرده‌اند: عدم رعایت آئین‌نامه‌ها و مقررات و همچنین ایجاد بدعت‌هایی در راستای منافع گروهی خاص به تعدد مشاهده شده است. عدم برگزاری انتخابات هیات رئیسه و کاندیداهای ریاست سازمان در زمان تعیین شده (تخلف قانونی و صریح از ماده ۶۶ اساسنامه) و تلاش برای تغییر شیوه‌های برگزاری انتخابات کاندیداهای ریاست نمونه‌هایی از این موارد هستند. بدیهی است که در ادامه عهدی که با اعضای محترم سازمان بسته‌ایم، با تمام توان و با بهره‌گیری از تمامی امکانات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، برای بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع و مشکلات و همچنین فرصت‌آفرینی برای تمامی اعضای صنف در سراسر کشور، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
در پایان این بیانیه آمده است: این اطمینان را به شما می‌دهیم که هیچ ساختار و تشکیلاتی نمی‌تواند استقلال شورا و هیات مدیره‌های استانی را مصادره کرده و متولیان اقدامات اشاره شده می‌بایست پاسخگوی اعضای محترم صنف برای عملکرد خود و اثرات نامطلوب آن بر روند فعالیت سازمان و همچنین فضای کسب‌وکار باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.