تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 10, 2021
15:19 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123947

توانیر: آماده تامین برق مزارع رمز ارز هستیم

سخنگوی صنعت برق گفت: همه شرکت‌های توزیع نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه ای آمادگی دارند برق مورد نیاز مشترکانی که فعالیت قانونی در عرصه استخراج رمزارز دارند را تامین کنند.
 
 
مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با بیان اینکه استخراج رمز ارزها با هر تعرفه‌ای (اعم از خانگی، کشاورزی، صنعتی و …) به جز تعرفه مربوط به استخراج رمز ارزها یک فعالیت غیرقانونی است، گفت: در کشور ما یارانه قابل توجهی به حامل‌های انرژی و برق اختصاص داده می‌شود و استفاده از برق یارانه‌ای (کلیه تعرفه‌های موجود به جز تعرفه استخراج رمز ارز) برای استخراج بیت‌کوین و سایر رمز ارزها در حکم دست اندازی به بیت المال و کسب سود نامشروع از محل یارانه‌ای است که به آحاد ملت تعلق دارد.
 
وی افزود: به همین علت با آن دسته از افراد سودجو که از این طریق به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمز ارزها می‌کنند به شدت برخورد می‌شود و ضمن دریافت جریمه‌های سنگین و توقیف دستگاه‌های استخراج، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه کلیه شرکت‌های توزیع نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه‌ای آمادگی دارند برق مورد نیاز مشترکانی که در عرصه استخراج رمزارز فعالیت قانونی دارند را تأمین کنند، ادامه داد: این گروه از مشترکان می‌توانند پس از دریافت مجوزهای قانونی لازم از وزارت صمت، برای دریافت انشعاب مربوطه به شرکت‌های برق مراجعه کنند.
 
به گفته این مقام مسوول، صنعت برق از فعالیت واحدهای قانونی استخراج رمز ارز در چارچوب قانون و با استفاده از پتانسیل‌های قانونی حمایت می‌کند؛ چرا که به هر حال این صنعت یک فعالیت نوین در عرصه اقتصاد است و رسالت صنعت برق نیز تأمین زیرساخت برق صنایعی است که در چارچوب قانون کشور به توسعه اقتصاد کمک می‌کنند.
 
به گفته متخصصین صنعت برق استفاده از انشعابات غیرمجاز باعث افزایش تلفات انرژی و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود و با توجه افزایش مصرف برق در فصل گرما، مصرف بالای این دستگاه‌ها در کنار استفاده از سیستم‌های سرمایشی، مشکلات جدی برای شهروندان و شرکت برق ایجاد می‌کند. افزایش ناپایداری، ایجاد نوسانات، افت ولتاژ، آسیب شبکه و سوختن وسایل برقی مشترکان را از معایب استفاده غیرمجاز از شبکه‌های برق به شمار می‌رود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.