اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

May 11, 2021
12:43 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123991

بورس نیویورک بالاخره اپراتورهای چینی را از بازار بورس حذف می‌کند

ICTna.ir – بورس اوراق بهادار نیویورک بالاخره بعد از چندین بار تغییر در تصمیماتش، سرانجام سه اپراتور تلفن همراه چینی را از این بازار بورس حذف می‌کند.
 
NYSE.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از آخرین اقدامات دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری‌اش، وادار کردن بورس نیویورک به حذف سه اپراتور چاینا موبایل، چاینا تلکام و چاینا یونیکام بوده است اما باوجود سیاست‌های دولت او، انجام چنین کاری در زمان آشوب‌های عمومی بود و بورس نیویورک یک روز پس از آن از تصمیمش منصرف شد.
 
اکنون طبق اعلام وال استریت ژورنال، تصمیم قطعی مبنی بر حذف این اپراتورها از بازار بورس گرفته شده است و این بار برای اجرای آن مصمم هستند. 
 
بنابر گزارش‌ها، هر سه اپراتور چینی پرونده‌ها و اسناد مورد نیاز برای انجام چنین کاری را در هنگ کنک نیز آماده کرده‌اند و بورس نیویورک نیز به طور رسمی تصمیم خود را قطعی کرده است.
 
درحالیکه رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده از قرار گرفتن در کانون توجه اجتناب دارد و از سوی دیگر نسبت به دولت قبلی زورگویی کمتری را در پیش گرفته است، سازمان‌های مختلف ایالات متحده احتمالا بدون احساس ترس از قرار گرفتن در مقابل دولت و وارد جنجال‌های ریاست جمهوری شدن، حاشیه امن بیشتری برای اتخاذ مواضع عمومی خود دارند.
 
به نظر می‌رسد عواقب عملی ممنوعیت معاملات سهام اپراتورهای چینی در ایالات متحده بسیار اندک است به ویژه اینکه آنها همچنان در بازار بورس هنگ‌کنگ حضور دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.