تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2021
17:11 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124019

افزایش قیمت دوج کوین در پی نظرسنجی ایلان ماسک درباره پذیرش آن توسط تسلا

 
 
دوج کوین در روزهای اخیر نوسانات زیادی داشته و پس از اینکه قیمتش به بالای ۷۰ سنت رسید، سقوط آزاد را پس از حضور ایلان ماسک در برنامه SNL تجربه کرد. اما حالا مدیرعامل تسلا توانسته دوباره با توییتی، قیمت دوج کوین را افزایش دهد.
 
ایلان ماسک به تازگی در حساب توییترش یک نظرسنجی گذاشته و از فالورهایش پرسیده که آیا می‌خواهند تسلا دوج کوین را قبول کند یا خیر.
 
 
با این نظرسنجی، ارزش دوج کوین از ۴۴ سنت به ۵۳ سنت رسید و هم اکنون قیمتی نزدیک به ۵۲ سنت دارد. تا به این لحظه بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که جواب اکثر آن‌ها مثبت بوده است.

دوج کوین در ماه‌های اخیر مورد توجه زیادی بوده و چندین بار در صدر اخبار قرار گرفته. این رمزارز که در ابتدا یک شوخی محسوب می‌شد، قیمتش افزایش چشمگیری پیدا کرد. از دلایل این افزایش قیمت باید به ایلان ماسک و توییت‌هایش اشاره کرد.
 
علاقه‌مندان به دوج کوین سعی می‌کنند ارزش آن را به ۱ دلار برسانند و برای چنین هدفی به حضور مدیرعامل تسلا در برنامه SNL امید داشتند، اما چنین اتفاقی رخ نداد و برعکس ارزش آن کاهش چشمگیری پیدا کرد.
 
اما حالا ظاهرا ماسک دوباره می‌خواهد به افزایش قیمت این رمزارز کمک کند. در صورتی که پس از نظرسنجی تسلا اعلام کند که این رمزارز را به عنوان روش پرداخت قبول می‌کند، احتمالا ارزش دوج کوین افزایش پیدا خواهد کرد. البته دیگر شرکت ماسک یعنی اسپیس ایکس هم می‌خواهد این رمزارز را به ماه ببرد و هزینه آن را با دوج کوین دریافت کند.
 
تسلا چندین ماه پیش با اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری باعث افزایش قابل توجه قیمت این رمزارز شد. این کمپانی همچنین پس از مدتی اعلام کرد که آن را به عنوان روش پرداخت هزینه خرید خودرو می‌پذیرد که دوباره روی قیمتش تاثیر گذاشت. حالا باید منتظر ماند و دید چنین روندی در انتظار دوج کوین خواهد بود یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.