اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 12, 2021
14:55 چهارشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124037

شعار روز جهانی ارتباطات اعلام شد: تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در پیامی، "تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز" را به عنوان شعار روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هولین ژائو در این پیام با اشاره به اینکه فناوریهای ارتباطات و اطلاعات هدایتگر جوامع به سوی تحول دیجیتالی بوده، عنوان کرده است: این فناوری‌ها، سرآغاز شکل گیری اقتصاد دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی شده، که در شرایط حاضر، جامعه اطلاعاتی، به عنوان یکی از محورهای اصلی مبارزه با بیماری کووید-۱۹ شناخته شده است. تجربیات موفقیت آمیز بسیاری در تایید اهمیت بالای ICT و همچنین رفع نابرابری های دیجیتالی موجود در میان کشورها و در داخل آنها وجود دارد.
 
وی افزوده است: در این سال سرنوشت ساز، ITU از روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی بهره می گیرد تا دنیا را برای تحقق تحول دیجیتالی در تمامی زمینه های کاری و بخشهای زندگی متحد کند. این روز، فرصت مغتنمی است برای تقویت استراتژی های ملی درخصوص توسعه ICT، اتخاذ و اجرای سیاستگذاری های هوشمندانه و اقدامهای موثر برای ترغیب سرمایه گذاری در ICT و مهارتهای دیجیتالی، ارتقاء خدمات موجود به فناوریهای نوین، از هوش مصنوعی (AI) گرفته تا نسل پنجم ارتباطات سیار (G)، که در اقتصاد دیجیتالی اهمیت بالایی دارند.
 
دبیرکل ITU با اشاره به اینکه این برهه از تاریخ به مشارکت و همکاری همه جانبه نیاز دارد، عنوان کرده است: من از کشورهای عضو و سایر ذینفعان تقاضا می‌کنم تلاشهای ما را هم در راستای مدیریت و بهره مندی از توان ICT در حرکت به سوی خط مشی های اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و سازمان ملل متحد (خطوط کاری WSIS، دستور کار ITU Connect ۲۰۳۰، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد)، و هم درباره شعار امسال ITU برای روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات (WTISD) مبنی بر "برقراری ارتباط در مناطق فاقد ارتباط به منظور تحقق توسعه پایدار" ادامه دهند تا در تحول دیجیتالی کنونی، هیچ فردی از مزایای ارتباطات و فناوری اطلاعات بی نصیب نماند.
 
هولین ژائو در این پیام، اعلام کرده که ITU مشتاق دریافت تجربیات، چالشها و آموخته هایی است که کشورها در این زمینه کسب کرده‌اند، تا آنها را برای ارائه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۱ در روز ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) با شعار: "تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز" به اشتراک بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.