تلفن همراه

گوشی

May 15, 2021
12:10 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124103

اختراع «دست سوم» برای نگه‌داشتن موبایل

 
 
گفتن اینکه چه مدت طول می کشد که بشر برای نگه داشتن موبایل، دست سومی را بسازد، دشوار است، اما به نظر می رسد که برای استفاده از موبایل، نیاز به ابزاری داریم که هر دو دست ما را هنگام نیاز به تماشای صفحه موبایل درگیر نکند.
 
 از گیزمودو، نگه‌دارنده های موبایل برای استفاده در خودرو، پیش از این، تولید شده بود، اما حالا یک شرکت، ابزاری مکانیکی، مشابه همان نگه‌دارنده‌ها را برای بستن به مچ دست تولید کرده است.
 
شاید خنده دار به نظر برسد، اما اگر مراقب موبایل‌قاپ ها باشید، این ابزار می تواند بسیار کاربردی باشد. شرکت ژاپنی سازنده این ابزار، قبلا هم ابتکارات عجیب و غریبی به بازار عرضه کرده است. از جمله این گجت ها می توان به یک غذاپز دوطبقه رومیزی(یک طبقه برنج و طبقه دیگر، سبزیجات و ماهی و …)، یک دستگاه ظرفشویی دستی برای کسانی که ماشین ظرفشویی ندارند و یک گجت تهویه برای زیر بغل که با باتری کار می کند و عرق زیر بغل را خشک می‌کند، اشاره کرد.
 
در ابتکار جدید این شرکت، شما یک بازوی کوتاه مفصل‌دار و چرخان را می بینید که با استفاده از یک گیره قابل تنظیم، موبایل را به شکلی ایمن نگه می دارد. این یک ایده ساده است و اگر از نگاه دیگران، هنگام استفاده از این گجت ناراحت نمی‌شوید، می توانید از کارکردهای مفید آن لذت ببرید.

تلفن هوشمند می‌تواند هنگام دوچرخه‌سواری ابزاری مفید باشد، چراکه به شما برای استفاده از سرعت‌سنج و مسیریاب کمک می‌کند. دسته های دوچرخه معمولا به گونه ای طراحی شده که در مسیرهای ناهموار باعث سُر خوردن نگه‌دارنده نصب شده روی دسته ها می‌شود و  لرزش موبایل هم محسوس‌تر است. حتی ممکن است نگه‌دارنده نصب شده روی دسته دوچرخه در دست‌اندازها و مسیرهای ناهموار ناگهان باز شود و مجبور شوید تکه های گوشی چند میلیونی خود را از روی زمین جمع کنید. یک دوچرخه‌سوار نه تنها می‌تواند با نصب آن روی ساعد دست یا حتی بازوی خود، لرزش های کمتری را هنگام دوچرخه‌سواری احساس کند، بلکه به راحتی می تواند دست خود را برای دیدن صفحه گوشی هوشمند به صورت خود نزدیک‌تر کند.
 
این گجت همچنین به شما امکان می‌دهد که در اتوبوس یا مترو، وقتی جایی برای نشستن نیست، به راحتی دستگیره های متصل به میله های داخل اتوبوس را بگیرید و با دست دیگر کارتان را با صفحه گوشی انجام دهید. علاوه بر این، وقتی در حال تایپ ۱۰ انگشتی هستید، می توانید به صفحه گوشی خود نگاه کنید. حتی زمانی که در دستشویی، دست و صورت خود را می‌شویید یا می خواهید ظرف‌های کثیف داخل سینک را بشویید، این ابزار به شما کمک می‌ که بدون خیس شدن گوشی، کارتان را انجام دهید.
 
نکته آخر اینکه، کاربردهای دیگر این «دست سوم» را به مرور زمان حتما پیدا خواهید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.