سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 15, 2021
12:20 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124105

افزایش ۹۴ درصد فروش لپ‌تاپ‌های اپل در فصل اول ۲۰۲۱

 
 
فروش لپ‌تاپ‌های اپل در فصل اول ۲۰۲۱ به ۵.۷ میلیون دستگاه رسیده که کوپرتینویی‌ها را در رتبه چهارم لیست پرفروش‌ترین سازندگان در این بازه زمانی قرار می‌دهد.
 
طبق جدیدترین آمار شرکت «Strategy Analytics»، فروش لپ‌تاپ‌های اپل در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی رشد ۹۴ درصدی داشته. کوپرتینویی‌ها توانسته بودند در فصل اول ۲۰۲۰ نزدیک به ۲.۹ میلیون مک‌بوک بفروشند.
 
سهم این غول دنیای فناوری از بازار لپ‌تاپ‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۸.۴ درصد رسیده، در حالی که در بازه زمانی مشابه سال قبل سهمش به ۷.۸ درصد می‌رسید. با این سهم، اپل در رتبه چهارم لیست پرفروش‌ترین سازندگان لپ‌تاپ قرار می‌گیرد.
 
لنوو با سهم ۲۳.۹ درصدی پرفروش‌ترین سازنده لپ‌تاپ در فصل اول ۲۰۲۱ بوده و پس از آن اچ‌پی و دل به ترتیب با سهم ۲۲.۶ و ۱۴.۶ درصدی به چشم می‌خورند.

به سراغ سیستم عامل‌ها می‌رویم. سهم مک او اس در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۸.۴ درصد رسیده. ویندوز همچنان با سهم ۷۳ درصدی در صدر لیست به چشم می‌خورد و سیستم عامل کروم هم سهمی برابر ۱۷.۷ درصد دارد. در این بازه زمانی، سهم ویندوز کاهش چشمگیری داشته است.
 
 
فروش کامپیوترها در دوران شیوع کرونا به علت دورکاری شمار بالایی از کارمندان در سراسر جهان افزایش چشمگیری پیدا کرد. در حالت کلی فروش لپ‌تاپ‌ها رشد ۸۱ درصدی را تجربه کرده. انتظار می‌رود با وجود پایان همه‌گیری کرونا در کشورهای پیشرفته در آینده نه چندان دور، شرکت‌ها همچنان به مدل کار هیبریدی ادامه دهند و همین موضوع موجب ادامه تقاضا برای این محصولات می‌شود.
 
چند وقتی می‌شود که اپل دیگر فروش لپ‌تاپ‌ها را بطور جداگانه منتشر نمی‌کند، با این حال کوپرتینویی‌ها از افزایش ۷۰.۱ درصدی درآمد مک‌ها و رسیدن آن به ۹.۱ میلیارد دلار خبر داده بودند. انتظار می‌رود با معرفی جدیدترین اعضای خانواده مک‌بوک‌ها با نسخه جدید اپل سیلیکون، M1X یا M2 فروش آن‌ها افزایش یابد و اپل به سهم بیشتری در بازار دست پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.