اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 15, 2021
14:50 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124115

راه اندازی مرکز نوآوری لجستیک فناوری اطلاعات و ارتباطات

با همکاری مشترک پارک علم و فناوری البرز و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و در راستای توسعه بازار و حمایت از کسب و کارهای نو در حوزه پست، مرکز نوآوری لجستیک فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.
 
 مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز در نشستی که با حضور دکترمحمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری  اسلامی ایران، مهندس رضا حمیدپور مدیرکل پست استان البرز و دیگر مدیران این دو مجموعه به منظور بررسی موضوع راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی در حوزه پست برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایجاد ساختارهای جدید برای ارائه خدمات مناسب به مردم و شهروندان اظهار کرد: در این زمینه راه اندازی مراکز نوآوری که با توجه به نیازهای مردم و جامعه شکل می‌گیرد، یکی از ساختارهای مورد نیاز در شرایط کنونی است و ما تلاش می کنیم از ظرفیت های موجود برای اهداف و موضوعات مشترک نهایت استفاده و بهره مندی را داشته باشم.
 
وی افزود: پارک علم و فناوری البرز توانمندی ها و ظرفیت های خوبی دارد، اما برای حمایت از دانش آموختگان و فناوران و حمایت از اقتصاد دانش بنیان و فناور دست همه دستگاه های علمی و اجرایی را به گرمی می‌فشارد.
 
محمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری  اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن استقبال از ایده راه اندازی مرکز نوآوری لجستیک آی.سی.تی با همکاری پارک علم و فناوری البرز گفت: دیگر امکان توسعه و فعالیت پست به شکل گذشته و سنتی مقدور نیست و در این حوزه نیازمند حضور شرکت های فناور، استارت آپها و کسب و کارهای دانش پایه هستیم تا ضمن توسعه اقتصاد دانش بنیان به نیازهای کسب و کارها متناسب با شرایط جدید پاسخ دهند.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت های پست در فضای الکترونیکی و فناوری اطلاعات انجام می شود، افزود: حضور استارت آپها و کسب و کارهای نو در حوزه پست بستر بسیار مناسبی است که شرکت پست هم از این کسب و کارها حمایت می کند.
 
قادری به جایگاه کسب و کارهای جدید در حوزه پست اشاره کرد و گفت: پست بسیاری از کسب و کارها از جمله بخش نشر و توزیع کتاب را متحول کرده است که نمونه واقعی آن در نمایشگاه کتاب و ارسال میلیون ها جلد کتاب به سراسر کشور و یا دنیاست.
 
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فضای بسیار خوبی برای توسعه کسب و کارهای نو در بخش پست وجود دارد، گفت: توسعه بخش های مختلف تجاری و اقتصادی اتفاق خوبی است که رخ داده و در حال حاضر ایده "روستا بازار" را برای استان ها و شهرستان های مختلف در جهت توسعه روستاها دنبال می کنیم. همچنین در حال حاضر با همه فعالیت هایی که در شرکت پست وجود دارد، فقط نیم درصد بازار را پوشش می دهد، بنابراین می توان با طرح ایجاد مرکز نوآوری لجستیک آی.سی.تی، کسب و کارها و سهم بازار و اقتصاد در این بخش را تقویت و توسعه داد.
 
به نقل از وزارت علوم، در این نشست همچنین در زمینه برگزاری رویدادهای استارت آپی برای پذیرش و حمایت از ایده های نو نیز بحث شد تا امکان جذب ایده ها در بخش پست فراهم آید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.