تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 15, 2021
15:09 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124121

وارث سامسونگ به ثروتمندترین فرد در کره جنوبی تبدیل شد

 
 
کره جنوبی خانه شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست و این شرکت‌ها برای مالکان خود ثروت هنگفتی به ارمغان می‌آورند. «لی جائه-یونگ»، قائم مقام هیئت مدیره و وارث سامسونگ اخیرا با ثروتی در حدود ۱۲.۶ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شناخته شده است.
 
طبق اطلاعات شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، لی جائه-یونگ از میان ۵۰۰ میلیارد برتر دنیا در رده ۱۷۳ قرار گرفته است. عنوان ثروتمندترین فرد کره قبلا به «لی کون-هی»، پدر لی جائه-یونگ تعلق داشت که اکتبر پارسال از دنیا رفت. حالا بخش عمده‌ای از سهام لی کون-هی در سامسونگ به پسرش به ارث رسیده و او را به ثروتمندترین انسان در این کشور تبدیل کرده است.
 
مجموع سهامی که از سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ SDS به لی جائه-یونگ به ارث رسیده، چیزی حدود ۵.۳ میلیارد دلار است. ولی این جابه‌جایی سرمایه برای خانواده لی پرهزینه بوده و آن‌ها را وادار به پرداخت مالیات سنگین ۱۰.۸ میلیارد دلاری کرده، مالیاتی که در تاریخ کره بی‌سابقه بوده است.
 
خانواده لی این مالیات را در شش قسط در یک بازه زمانی پنج ساله پرداخت خواهد کرد. با این حال مشخص نیست که این مالیات به چه صورتی بین وارثان آقای لی کون-هی تقسیم خواهد شد. اگر لی جائه-یونگ مجبور نمی‌شد چنین مالیات سنگینی به دولت کره جنوبی بپردازد، دارایی او خیلی بیشتر از ۱۲.۶ میلیارد دلار می‌شد و می‌توانست به رده‌های بالاتری در فهرست ۵۰۰ میلیاردر برتر دنیا برسد.
 
لی جائه-یونگ در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او پارسال به جرم رشوه به ۲.۵ سال زندان محکوم شد. با این حال، چندی قبل شماری از فعالان صنعت کره جنوبی از دولت این کشور خواستار عفو او شدند تا بتواند در این برهه حساس سامسونگ را تحت هدایت مقتدرانه خود بگیرد و از افول جایگاه اقتصادی این شرکت و طبیعتا اقتصاد کره در مناسبات جهانی جلوگیری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.