رسانه‌های اجتماعی

May 15, 2021
15:20 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124124

پس از فیسبوک، توییتر برای تبلیغات هدفمند از کاربران iOS درخواست مجوز ردیابی کرد

 
 
به دنبال انتشار iOS 14.5، اپلیکیشن‌های مختلف از جمله اینستاگرام و فیسبوک برای ردیابی از کاربران درخواست مجوز کردند. حالا توییتر هم در جدیدترین نسخه اپ iOS خود از کاربران خواسته تا برای دریافت تبلیغات مرتبط با سلایق خود به این شرکت اجازه ردیابی بدهند.
 
نسخه ۸.۶۵ توییتر در iOS که هم‌اکنون روی اپ استور منتشر شده، پس از نصب، اعلان «شفافیت ردیابی اپ» را به کاربر نشان می‌دهد. زمانی که این آپدیت را نصب کنید، اپلیکیشن توییتر به شما می‌گوید که برای دریافت تبلیغات مناسب‌تر اجازه دهید این شبکه اجتماعی اطلاعات و فعالیت‌های شما را ردیابی کند.
 
توییتر اظهار می‌کند: «با مجوز دادن به توییتر برای ردیابی اطلاعات دستگاه، مثلا اینکه از چه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی استفاده می‌کنید، تبلیغات را متناسب با سلایق خود نگه دارید. تصمیم برای صدور مجوز در این اعلان iOS با شماست و در آینده هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را از بخش تنظیمات تغییر دهید.»

چنان‌چه روی دکمه Continue ضربه بزنید، کاربر به منوی Tracking در بخش تنظیمات iOS منتقل می‌شود. از آن‌جا می‌توانید تصمیم بگیرید که قابلیت App Tracking را فعال کنید یا بگذارید در حالت غیرفعال باقی بماند. چون App Tracking برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است.
 
اپلیکیشن‌های iOS با قابلیت App Tracking Transparency دیگر نمی‌توانند بدون اجازه کاربران اطلاعات و فعالیت‌های آن‌ها را در اپ‌ها و سایت‌های مختلف ردیابی کنند. اکثر شرکت‌ها از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که فقط بخش کوچکی از کاربران در iOS 14.5 به اپ‌ها اجازه ردیابی اطلاعات خود را داده‌اند.
 
با این حال هنوز اپلیکیشن‌های زیادی هستند که این قابلیت را فعال نکرده‌اند و عده‌ای از کاربران هم به App Tracking Transparency دسترسی ندارند. این ویژگی ظاهرا در تنظیمات iOS آن‌ها غیرقابل دسترسی است و حتی با آپدیت اصلاحی اپل در iOS 14.5.1 هم مشکل حل نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.