سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 15, 2021
16:54 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124136

شیائومی می نوت‌بوک پرو ایکس ماه آینده میلادی با گرافیک RTX 3050 Ti از راه می‌رسد

 
 
انویدیا چندین روز پیش از کارت‌های گرافیک جدیدش برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون به صرفه رونمایی کرد و حالا شرکت‌ها می‌خواهند از آن در محصولاتشان استفاده کنند. جدیدترین کمپانی که در این مسیر گام برمی‌دارد، شیائومی است. ماه آینده میلادی باید منتظر معرفی شیائومی می نوت‌بوک پرو ایکس با GPU انویدیا RTX 3050 Ti باشیم.
 
این غول چینی با انتشار پوستری از تجهیز این لپ‌تاپ به جدیدترین کارت گرافیک انویدیا خبر داده است. این کارت‌های گرافیک که جدیدترین عضو خانواده RTX 30 محسوب می‌شوند و از معماری جدیدی بهره می‌برند، قابلیت‌هایی مانند رهگیری پرتو و همچنین فناوری DLSS را به لپ‌تاپ گیمینگ نه چندان گران‌قیمت می‌آورند. محصولات مجهز به این GPUها قیمت پایه‌ای نزدیک به ۸۰۰ دلار خواهند داشت.
 
کارت‌های گرافیک انویدیا RTX 3050 و RTX 3050 Ti با لیتوگرافی ۸ نانومتری سامسونگ به تولید رسیده‌اند. RTX 3050 Ti که در شیائومی می نوت‌بوک پرو ایکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ۲۵۶۰ هسته کودا بهره می‌برد و همچنین ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 دارد.
 
با این کارت‌های گرافیک می‌توان به قدرت مناسبی در اجرای بازی‌ها دست پیدا کرد و بازی‌هایی مانند Call of Duty: Black Ops را در رزولوشن ۱۰۸۰p با فریم ریت بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد.
 
انتظار می‌رود شیائومی برای این لپ‌تاپ از ۱۶ گیگابایت رم، حافظه SSD، پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل یا رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD استفاده کند. این محصول احتمالا قیمت کمتری در مقایسه با رقبا خواهد داشت.
 
اینتل چند روز پیش از پردازنده‌های پرچمدار نسل یازدهم برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد که موجب شد بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن‌ها بروند و محصولاتشان را بروز کنند.
 
ترکیب این پردازنده‌ها و کارت‎‎‌های گرافیک جدید انویدیا، قدرت لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون به صرفه را افزایش چشمگیری می‌دهد. تصمیم شیائومی برای ورود به این بخش از بازار هم رقابت را داغ‌تر می‌کند که در نهایت به نفع مصرف‌کننده تمام می‌شود. باید منتظر ماند و دید در آینده مشخصات بیشتری از این لپ‌تاپ منتشر می‌شود یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.