سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 16, 2021
11:38 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124151

افزونه پایتون برای VS Code مایکروسافت به‌روز شد

مایکروسافت نسخه جدید افزونه زبان برنامه‌نویسی پایتون برای ویرایشگر کدنویسی بین پلتفرمی Visual Studio Code یا به صورت اختصاصی VS Code را ارائه کرد که سرور زبان Pylance را به صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار می‌دهد.
 
مایکروسافت ژوئن گذشته برای نخستین بار فعالیت خود در پروژه Pylance را آغاز کرد و اعلام کرد این امکان را فراهم می‌کند تا برنامه‌نویسان بتوانند از تجربیات خود در محیط Python IntelliSense استفاده و با اطلاعات غنی بتوانند با سرعت بالاتر کدنویسی‌های خود را انجام دهند.
 
سیستم IntelliSense در اصل پاسخ مایکروسافت به سیستم خودکار تکمیل کدهای نرم افزارهایی است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از کدگذاری‌های تکراری به راحتی عبور کنند و میزان بهره‌وری خود را افزایش دهند.
 
افزونه زبان برنامه‌نویسی پایتون مخصوص سیستم VS Code مایکروسافت از محبوب‌ترین افزونه‌های ویرایشگر کد این شرکت محسوب می‌شود که به صورت گسترده در حوزه ابزارهای یادگیری ماشینی و علوم داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین محبوبیت سیستم VS Code را نیز نزد برنامه‌نویسان بیشتر کرده است.
«ساوانا استروفسکی» مدیر برنامه سرور Pylance پایتون و افزونه پایتون در VS Code گفت: «ما بسیار خرسنیدم که اعلام کنیم Pylance هم‌اکنون به عنوان سرور پیش‌فرض زبان پایتون مورد استفاده قرار می‌گیرد و با افزونه پایتون به عنوان یک برنامه اختیاری برای برنامه‌نویسان عرضه شده است».
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.