اپراتورها

تلفن همراه

May 16, 2021
14:47 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124172

شعار روز جهانی مخابرات اعلام شد: «تسریع انتقال دیجیتال در زمانهای بحرانی»

اتحادیه جهانی مخابرات ITU «تسریع انتقال دیجیتال در زمانهای بحرانی» را به عنوان شعار روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی در سال 2021 برگزید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت؛ در متن این شعار آمده است: همه گیری کرونا نه تنها نقش برجسته تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطی برای ادامه حیات جوامع انسانی را پررنگ تر کرده بلکه پرده از نابرابریهای حیرت انگیز دیجیتال در درون و میان کشورها با هم برداشته است. اعضای اتحادیه جهانی مخابرات به پاخواسته اند و در فعالیتهایی که نقش مهم آنها در نجات زندگی انسانی و تداوم توسعه پایدار به اثبات رسیده؛ مشارکت می جویند و برآنند تا در این زمان بحرانی؛ مقاومتی قابل توجه را به نمایش بگذارند. در گرماگرم این روزهایی که همه گیری کرونا نقش ضروری تسریع در انتقال دیجیتال و ارتقاء اهداف و مقاصد اتصال را برجسته تر کرده این اعضا می کوشند تا از همان دستور کار «اتصال همه جهان تا سال 2030» تبعیت کنند و در این راه کسی را نادیده نگیرند.
این شعار می افزاید: روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی فرصتی برای اعضای اتحادیه جهانی مخابرات است تا بهره مندی از زمینه هایی همچون ارتقاء استراتژیهای ملی در خصوص توسعه ICT’s، سیاستهای هوشمندانه سرمایه گذاری، همکاری و مشارکت را برای تسریع انتقال دیجیتال ارتقا دهد. ITU از همگان دعوت می کند که مشارکتی فعالانه تر در بزرگداشت شعار سال جاری مخابراتی داشته باشند.
«تسریع انتقال دیجیتال در زمانهای بحرانی» با نوآوریها و ابتکارات ملی، منطقه ای و بین المللی برای تسریع انتقال دیجیتال در این فراخوان مورد تاکید دوباره اعضای این اتحادهی جهانی قرار می گیرد.
شایان ذکر است روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی که همه ساله و از هفدهم می سال1969 توسط اتحادیه جهانی مخابرات و همزمان با سالروز ارسال نخستین تلگراف در سال 1865 گرامی داشته می شود؛ با شعاری مبتنی بر روندهای جهانی مخابراتی همراه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.