اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 16, 2021
15:34 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124185

معاون وزیر ارتباطات: کرونا هم آشتی میان بخش آموزش و فناوری را بهبود نبخشید

 
معاون وزیر ارتباطات گفت: چیزی که در سال‌های گذشته آغاز شد، آشتی آموزش و پرورش با حوزه فناوری اطلاعات بود که البته آشتی آسانی نبود. شیوع پاندومی کرونا نیز این آشتی را بهبود نبخشید و سخت‌تر کرد چون ما در حوزه آموزش مجازی آن‌طور که نیاز بود آماده نبودیم.
 
 امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در رویداد «تربیت مربیان کارآفرینی هنرستان‌ها با رویکرد کسب و کارهای فناورانه» که با حضور علیرضا کمره ای، معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اکنون دیوایس‌های هوشمند که یک زمانی به عنوان مانع آموزش به حساب می‌آمد، به ابزار آموزش تبدیل شده است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در کنار تغییر ابزار آموزشی، محتوا نیز با تغییر بسیاری رو به رو شده است. مطالعات نشان می‌دهد ما همواره کودکانی را آموزش می‌دهیم که نه در امروز بلکه در فردا زندگی می کنند. با تغییراتی که آینده نسبت به امروز داره محتوا نیز باید دچار تغییر شود.
 
وی افزود: یکی از محور مهم آموزشی مورد نیاز برای نسل آینده و کودکان امروز کارآفرینی است، چرا که کارآفرینی به محتوای آموزشی تبدل می‌شود. آموزشی که می‌گوید اگر می‌خواهید زندگی بهتری در آینده داشته باشید، آموزش ببینید. این نظام آموزشی اندازه تمام نظام‌های دیگر آموزشی در جهان مورد توجه قرار گرفته است.
 
ناظمی با بیان این که غیر از نظام آموزشی مبتنی برکارآفرینی، در آینده به تفکر نقادانه نیز نیاز است، افزود: تفکر نقادانه باعث می‌شود دانش‌آموز استفاده بهتری از ابزار فناوری کنند و بدانند چگونه یاد بگیرد. کارآفرینی و تفکر نقادانه دو محتوای اصلی آموزشی برای کودکانی است که دهه‌های آینده وارد بازار کار خواهند شد و دیگر مانند گذشته ریاضی و علوم دروس اصلی نیستند، بلکه کارآفرینی و تفکر نقادانه نیز باید در کنار آن‌ها تدریس شوند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: استفاده از ابزار جدید و آموزش کارآفرینی صرفا تغییر در ابزار آموزش نیست تغییر کل نظام آموزشی در حوزه محتوا و ساختار حکمرانی است. با پذیرفتن تغییرات خودمان را برای آینده آماده می‌کنیم.
 
هر چقدر انعطاف‌پذیری ما برای آینده بیشتر باشد، برای تغییرات شکل گرفته در حوزه تکنولوژی آماده‌تر خواهیم بود. تغییرات نیازمند این است که در استراتژی‌ها و سیاستگذاری آموزشی نیز آن را لحاظ کنیم و بر بال تغییرات سوار شویم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 
ناظمی تصریح کرد: بهترین عملکرد ما، توسعه نسلی توانمند برای آینده کشور است، نسلی که یاد گرفته است چگونه از ابزاری که در دست دارد استفاده کند و خود به عنصری تسخیر شده تبدیل نشده باشد.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: چیزی که در سال‌های گذشته آغاز شد، آشتی آموزش و پرورش با حوزه فناوری اطلاعات بود که البته آشتی آسانی نبود. شیوع پاندومی کرونا نیز این آشتی را بهبود نبخشید و سخت‌تر کرد چون ما در حوزه آموزش مجازی آن‌طور که نیاز بود آماده نبودیم.
 
وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا، کل نظام آموزشی ما همچنان درگیر مواجهه با فناوری اطلاعات بود و کرونا جبری را برای شکستن سدها به‌وجود آورد. سدها همیشه به مفید نیستند و اتفاقا زمانی باید شکسته شوند که آمادگی لازم را داشته باشیم.
 
ناظمی افزود: امیدوارم مجموعه اتفاقاتی که در این سال‌ها رخ داده، سالها بتواند راه را برای آموزش مبتنی بر ابزار هوشمند و تفکر نقادانه باز کند و بتوانیم خوشامدگوی تغییراتی باشیم که امروز در حوزه فناوری رخ دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.