اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 17, 2021
11:45 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124203

توئیتر حساب کاربری یک خبرنگار فلسطینی را از دسترس خارج کرد

 
توئیتر حساب کاربری یک خبرنگار فلسطینی-آمریکایی را از دسترس خارج کرد و به مدت ۱۲ ساعت قابلیت توئیت، بازنشر و لایک کردن وی را محدود کرد.
 
 به نقل از ورج، سه شنبه هفته گذشته «مریم البرغوثی»، یک ژورنالیست مشهور فلسطینی- آمریکایی که به طور زنده تظاهرات در نزدیکی اورشلیم را گزارش می‌کرد، به طور ناگهانی و مرموز در توئیتر خاموش شد.
 
به جای تمام توئیت های او این پیام دیده می‌شد: حساب کاربریMariamBarghouti به طور موقت از دسترس خارج شده زیرا سیاست‌های توئیتر را نقض کرده است.
 
البته بعداً اعلام شد حساب کاربری وی به اشتباه از دسترس خارج شده و توئیتر به سرعت اشتباه خود را اعتراف و حساب این خبرنگار را احیا کرد. در حالی که به نظر نمی رسد این رویداد اشتباه نبوده است چراکه این پلتفرم با توجه به قوانین خود، می تواند توئیت های کاربر را ناپدید و فعالیت وی را محدود کند.
 
در بخش سیاست «نیاز به ادیت محتوا یا پروفایل» این پلتفرم آمده است: اگر پروفایل یا محتوای یک حساب کاربری با سیاست‌های ما همخوانی نداشته باشد، ما به طور موقت آن را از دسترس خارج می‌کنیم و از فرد می‌خواهیم محتوا یا اطلاعات پروفایل خود را با توجه به همخوانی با قوانین ما اصلاح کند.
 
به بیان ساده‌تر اگر عکس پروفایل یک کاربر یا هر تصویر دیگری در پست‌های وی با استانداردهای توئیتر همخوانی نداشته باشد، نه تنها تصویر بلکه کل حساب کاربری فرد را سانسور می‌شود تا وی محتوا را اصلاح کند.
 
در این میان با توجه به اسکرین شات هایی که در اختیار این رسانه قرار گرفته، توئیتر قابلیت ارسال توئیت، دنبال کردن و پسند کردن این خبرنگار فلسطینی را به مدت ۱۲ ساعت محدود کرد. هنوز مشخص نیست چرا حساب کاربری مریم البرغوثی به اشتباه سانسور شده و توئیتر نیز نتوانست صریحاً اعلام کند این اقدام یک اشتباه انسانی یا خطا در سیستم خودکار بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.