اپلیکیشن

تلفن همراه

May 17, 2021
12:08 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124212

اپل موزیک: آماده شوید! موزیک قرار است برای همیشه تغییر کند!

 
زبانه Browse در اپلیکیشن اپل موزیک تبلیغ مهمی را درباره آینده سرویس پخش موسیقی این شرکت نشان می‌دهد. در عنوان این تبلیغ نوشته شده: «آماده شوید – موزیک قرار است برای همیشه تغییر کند.» زیر این جمله لوگوی اپل موزیک را می‌بینیم که متحرک شده و احتمالا به سرویس HiFi اشاره دارد.
 
طبق شایعات، اپل در چند وقت اخیر در حال آماده‌سازی سرویس جدید HiFi برای اپل موزیک بوده که امکان استفاده از آهنگ‌های بی‌اتلاف (Lossless) و شاید صدای فضایی (Spatial Audio) را فراهم می‌کند. زمان اعلام رسمی این خبر احتمالا سه‌شنبه همین هفته یعنی ۲۸ اردیبهشت ماه خواهد بود. لوگوی متحرک اپل Music که در این تبلیغ دیده می‌شود، حرکت نام این سرویس را از یک سو به سوی دیگر نشان می‌دهد که می‌تواند اشاره‌ای به قابلیت صدای فضایی باشد.
 
 
افزون بر این، وب‌سایت ۹to5Mac اشاراتی را در کد منبع این اپلیکیشن پیدا کرده که شامل دو اصطلاح Lossless و Hi Res Lossless است. قبلا در نسخه اندروید اپلیکیشن اپل موزیک هم اشاراتی به دو نرخ بیت بی‌اتلاف به‌صورت ۲۴ بیت ۴۸ کیلوهرتز و ۲۴ بیت ۱۹۲ کیلوهرتز دیده شده بود.
 
 
اطلاعات موجود در اپ اندروید این سرویس حاکی از آن بود که استریم در بالاترین کیفیت احتمالا برای یک آهنگ ۳ دقیقه‌ای چیزی حدود ۳۶ مگابایت ترافیک اینترنت مصرف می‌کند. در کد این اپلیکیشن در کنار اشاره به صدای بی‌اتلاف، شاهد اصطلاحاتی مثل Dolby Atmos و Dolby Audio هم هستیم. پس شاید بعضی آهنگ‌ها برای استفاده از این فناوری‌ها آماده شوند و با کمک صدای فضایی تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران اپل موزیک به ارمغان بیاورند.
 
اولین شایعات مربوط به اپل موزیک HiFi حدود دو هفته پیش منتشر شد و اشاره به آن را در نسخه بتای iOS 14.6 دیدیم. برخی گزارش‌ها می‌گویند اپل ممکن است سرویس HiFi را به‌صورت همزمان با نسل سوم ایرپاد معرفی کند، ولی عده دیگری از فعالان بازار معتقدند که این ایرفون بی‌سیم تا چند ماه دیگر معرفی نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.