اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

May 17, 2021
13:30 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124219

اریکسون: 5G انتظارات مشترکان را برآورده نکرده است

ICTna.ir – براساس مطالعاتی که کمپانی سوئدی اریکسون انجام داده است، مشخص شد که بسیاری از کاربران گوشی‌های موبایل 5G یا هنوز اشتراک خدمات نسل پنجم را ندارند یا انتظار سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های نوآورانه‌تری را داشته‌اند.
 
Ericsson.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اریکسون گفته است این تحقیقات تاکنون بزرگترین مطالعه صورت گرفته روی مشترکان 5G بوده است که نمایانگر نظرات 1.3 میلیارد کاربر موبایل و 220 میلیون کاربر 5G در دنیا است که ماه دسامبر گذشته در 26 کشور دنیا صورت گرفته است.
 
این تحقیقات روی تاثیر 5G بر مشترکان و انتظاراتی که آنها از این فناوری داشته‌اند، متمرکز بوده است.
 
در مقایسه با گزارشی که دو سال پیش اریکسون منتشر کرده بود، مشخص شد تمایل کاربران به ارتقا به 5G دو درصد افزایش یافته است. اگر این رقم بسیار پایین به نظر می‌آید، به این دلیل است که برخی کشورها از جمله چین، اندونزی و فرانسه رویکردی بر عکس سایر کشورها داشته‌اند. بنا به دلایلی هم تنها تعداد اندکی از کاربران در برخی کشورها تمایل به ارتقای فناوری موبایل خود به 5G دارند. این درحالیست که اریکسون بر این گمان است که در سال جاری حدود 300 میلیون کاربر دیگر به شبکه 5G مهاجرت خواهند کرد.
 
براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد 22 درصد از مشترکانی که گوشی 5G دارند، هنوز از تعرفه‌های 4G استفاده می‌کنند و بیانگر آن است که اپراتورهای آنها در راه‌اندازی شبکه یا فروش سرویس نتوانسته‌اند به خوبی عمل کنند.
 
از سوی دیگر، 4 درصد از کاربران فرض را بر این داشتند که روی شبکه 5G قرار دارند و از بسته‌های تعرفه‌ای آن استفاده می‌کنند درحالیکه اینطور نبود و تنها چهار درصد به صورت واقعی و زنده از شبکه 5G بهره می‌بردند.
 
یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که آن دسته از مشترکانی که اشتهای سیری‌ناپذیری برای دیتای موبایل دارند، از دسته کاربرانی هست که پیش از سایرین به 5G مهاجرت می‌کنند.
 
در همین حال 70 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیقات از میزان دسترسی به سرویس‌های نوآورانه ناراضی هستند و منتظر عرضه اپلیکیش‌های جدیدی هستند که بتوانند از مزیت‌های 5G بهره‌مند شوند.
 
در پایان این تحقیق، اریکسون بار دیگر به اپراتورها تاکید کرده است مشارکت خود را برای راه‌اندازی شبکه‌های 5G افزایش دهند و پیشنهاد کرده است عرضه کاربردهای جدید به جای سرعت، راهبرد اصلی برای توسعه این فناوری است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.