اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 18, 2021
14:38 سه شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124270

توئیتر از قوانین روسیه پیروی کرد/ کاهش سرعت توئیتر متوقف شد

 
روسیه اقدام تنبیهی کاهش سرعت توئیتر را متوقف کرده زیرا این شبکه اجتماعی بخش زیادی از محتوای غیرقانونی را در این کشور حذف کرده است.
 
به نقل از رویترز، پس از آنکه توئیتر انبوهی از محتوای غیرقانونی در روسیه را حذف کرد، مقامات این کشور به طور موقت اقدام کاهش پهنای باند شبکه اجتماعی را متوقف کردند. البته روسیه به بقیه پلتفرم‌های آمریکایی نیز هشدار داد برای اجتناب از جریمه‌های مشابه، باید از قوانین کشور پیروی کنند.
 
راسکامنادزور (سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه) از ماه مارس تاکنون سرعت توئیتر را کاهش داده زیرا این شبکه اجتماعی با سرعت کافی محتوای ممنوع را پاک نکرد و به شبکه اجتماعی هشدار داد در صورت عدم همخوانی با قوانین آن را به طور کامل مسدود می‌کند.
 
اما روز گذشته این سازمان ناظر اعلام کرد هیچ تصمیمی برای مسدود کردن این سرویس ندارد و کاهش سرعت آن فقط محدود به دستگاه‌های موبایل خواهد بود. سخنگوی توئیتر در این باره می‌گوید: ما همچنان به ارائه سرویسی ایمن برای کاربران در سراسر جهان و همچنین روسیه متعهد هستیم.
 
از سوی دیگر راسکامنادزور اعلام کرد پلتفرم‌های اینترنتی دیگری از جمله فیس بوک و یوتیوب نیز محتوای غیرقانونی منتشر می‌کنند. در بیانیه سازمان آمده است: اگر این پلتفرم‌ها اقدامات مناسب را اتخاذ نکنند، احتمالاً با تحریم‌های مشابهی روبرو می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.