سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 18, 2021
15:19 سه شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124282

«ویندوز 10X» مایکروسافت نیامده برکنار شد

بر اساس گزارش‌های اخیر گفته شد مایکروسافت احتمالا «ویندوز 10X» که به عنوان مدل مفهومی و نسخه ساده شده ویندوز بود و مهم‌ترین رقیب برای «کروم اواِس» گوگل محسوب می‌شد را برای همیشه کنار گذاشته است.
 
«براد سامز» هفته گذشته به خبرگزاری Petri.com توضیح داد:‌ «مایکروسافت تصمیم ندارد امسال “ویندوز 10X” را عرضه کند و سیستم عاملی که هم اکنون با این مشخصات می‌شناسید احتمالا هرگز وارد بازار نمی‌شود».
 
سامز با استناد به گفته‌های افرادی که از نزدیک با برنامه‌های مایکروسافت آشنا هستند افزود: «این شرکت هم اکنون منابع خود را به بخش ویندوز 10 انتقال داده و نسخه 10X به عقب رانده شده است».
 
البته باید توجه داشت که صحبت‌های سامز در این خصوص چندان هم جای تعجب نداشت. پیش از این در گزارش‌هایی در مورد «ویندوز 10X» منتشر شده بود که نشان می‌دهد این سیستم عامل بهار 2021 روانه بازار می‌شود.
 
در حقیقت اولین حضور این سیستم عامل در نقطه‌ای بود که معمولا در نیمه اول سال مایکروسافت یک به‌روزرسانی برای سیستم عامل ویندوز 10 عرضه می‌کند.
 
این اتفاق در حالی صورت گرفت که مایکروسافت اوایل سال جاری اعلام کرده بود نسخه 21H1 سیستم عامل ویندوز 10 را طبق جدول زمانی روانه بازار می‌کند.
 
اینطور که رسانه‌های خبری اعلام کردند نسخه 21H1 سیستم عامل ویندوز 10 طی ماه جاری برای تمامی کاربران مایکروسافت عرضه می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.