تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 19, 2021
12:06 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124316

انتشار اولین بتای عمومی اندروید ۱۲: روی کدام گوشی‌ها می‌توانید آن را تجربه کنید؟

 
دیشب گوگل در رویداد I/O 2021 بالاخره از اندروید ۱۲ رونمایی کرد و حالا اولین بتای عمومی آن را برای کاربران منتشر کرده، اما کدام گوشی‌های هوشمند هم اکنون می‌توانند آن را دریافت کنند؟
 
گوگل این نسخه از سیستم عاملش را تنها برای گوشی‌های پیکسل منتشر نکرده، بلکه با همکاری دیگر تولیدکنندگان، کاربران محصولات شرکت‌هایی مانند وان‌ پلاس، ایسوس، ویوو و شیائومی هم می‌توانند آن را تجربه کنند.
 
اندروید ۱۲ از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی با اندوید ۱۱ دارد و در کنار انیمیشن‌ها و ویجت‌های جدید، از سیستم تم هم بهره می‌برد و البته تغییراتی در لاک اسکرین هم اعمال شده‌اند. با سیستم تم، رنگ سیستم عامل با توجه به تصویر پس زمینه تغییر می‌کند که ظاهر زیباتری را برای آن به همراه دارد، البته نباید منتظر تمام تغییرات ظاهری در اولین بتای اندروید ۱۲ باشید.
 
گوگل با تغییرات مختلفی سعی کرده تجربه کاربری اندروید را بهبود دهد که از این تغییرات می‌توان به نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع اشاره کرد. در بخش حریم خصوصی هم با بهبودهایی روبه‌رو هستیم که برای مثال کاربران به نشانگرهای استفاده از میکروفن و دوربین دسترسی پیدا می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین نسخه اندروید می‌توانید این مطلب دیجیاتو را بخوانید.
 
کدام گوشی‌ها هم اکنون می‌توانند بتای اندروید ۱۲ را دریافت کنند؟
همانطور که بالاتر گفتیم در کنار گوشی‌های پیکسل، کاربران برخی محصولات شرکت‌های دیگر هم می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند که مدل آن‌ها به شرح زیر است:
 
پیکسل ۳ و ۳ ایکس
پیکسل ۳A و ۳A ایکس ال
پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال
پیکسل ۴A و پیکسل ۴A 5G
پیکسل ۵
ایسوس ذن‌فون ۸
وان پلاس ۹ و ۹ پرو
اوپو فایند ایکس ۳ پرو
TCL 20 Pro 5G
ویوو iQOO 7
شیائومی می ۱۱، می ۱۱ اولترا، می ۱۱i و می ۱۱X پرو
زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ اولترا ۵G
برخی مدل‌های شارپ، تکنو و ریلمی
 
چگونه بتای اندروید ۱۲ را نصب کنیم؟
برای دریافت این نسخه از اندروید کار سختی پیش روی شما قرار ندارد. اگر صاحب یکی از گوشی‌های پیکسل لیست بالا باشید، باید به این وب‌سایت بروید و پس از مشاهده موبایل‌تان در لیست دستگاه‌های مجاز، در آن ثبت نام کنید. در ادامه احتمالا یک نوتیفیکشن برای نصب جدیدترین نسخه اندروید دریافت خواهید کرد.
 
اگر می‌خواهید بطور دستی این نسخه را امتحان کنید، به تنظیمات، سیستم و بروزرسانی سیستم بروید و روی گزینه بررسی آپدیت ضربه بزنید تا ببینید می‌توانید بتای اندروید ۱۲ را دریافت کنید یا خیر.
 
جهت اطلاع از نحوه دریافت این بتا برای گوشی‌های شرکت‌های دیگر، به این لینک بروید. در این صفحه اطلاعات مربوط به محصولات مختلف و همچنین لینک‌های مربوط به نحوه دریافت این نسخه از اندروید وجود دارد. فرایند نصب بتای عمومی اندروید ۱۲ برای هر کمپانی می‌تواند متفاوت باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.