تلفن همراه

فناوری

گوشی

May 19, 2021
15:14 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124332

شایعه: گلکسی زد رول سامسونگ با پشتیبانی از قلم استایلوس، سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

 
گفته می‌شود گلکسی زد رول یکی از گوشی‌های تاشوی ۲۰۲۲ سامسونگ خواهد بود که صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶ اینچ در اختیار کاربر قرار خواهد داد؛ اما امکان گسترش صفحه‌نمایش تا ۸ اینچ وجود خواهد داشت.
 
به نظر می‌رسد سری گلکسی زد تنها به مدل‌های زد فولد و زد فلیپ خلاصه نخواهد شد و مدل دیگری به نام گلکسی زد رول در راه است. متأسفانه در مورد گلکسی زد رول اطلاعات بسیار کمی داریم؛ اما می‌دانیم از نظر طراحی، تفاوت‌های بسیاری با سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ دارد.
 
به گزارش PhoneArena، گلکسی زد رول از قلم استایلوس یا S-Pen پشتیبانی خواهد کرد. سامسونگ به اطلاعات منتشرشده واکنشی نشان نداده است؛ اما گزارش‌های موجود در مورد گلکسی زد رول اشاره دارند که محصول جدید شرکت کره‌ای صفحه‌نمایش ۶ اینچی خواهد داشت؛ البته با این ویژگی که می‌توان ابعاد صفحه‌نمایش را در حالت گسترده به ۸ اینچ رساند.
 
صفحه‌نمایش گلکسی زد رول مانند طوماری به داخل بدنه می‌پیچد و کاربر در شرایطی که نیاز به صفحه‌‌نمایشی بزرگ‌تر داشت، می‌تواند از گلکسی زد رول در حالت گسترده استفاده کند. برخورداری از صفحه‌نمایشی ۸ اینچ به کاربر اجازه می‌دهد امور چندوظیفه‌ای را ساده‌تر انجام بدهد و به‌نوعی بتواند از صفحه‌نمایش برای دسترسی هم‌زمان به دو اپلیکیشن استفاده کند.
 
چنین طرحی برای اولین‌بار نیست که به نمایش گذاشته می‌شود. سامسونگ در CES 2020 دمویی از گوشی هوشمندی تاشو با طراحی مشابه به گلکسی زد رول به نمایش گذاشت. حال به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای توانسته است به محصولی برسد که امکان عرضه‌ی آن به بازار وجود دارد.
 
تاکنون گزارش‌های مختلفی از محصولاتی در فضای مجازی منتشر شده است که طراحی ظاهری شبیه به گلکسی زد رول دارند؛ اما هیچ‌ یک از محصولات ذکرشده به مرحله‌ی قابل‌ عرضه به بازار نرسیده‌ است یا شرکت‌های سازنده احتمال موفقیت چنین محصولاتی در بازار را بسیار کم می‌دانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.