سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 19, 2021
15:15 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124333

بلومبرگ: اپل برای معرفی مک‌بوک ایر جدید با چیپ جایگزین M1 آماده می‌شود

 
 
مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ با چیپ M1 عملکرد موفقی در بازار داشته و حالا کوپرتینویی‌ها برای نسل جدیدش آماده می‌شوند که اینبار از پردازنده سریع‌تری بهره می‌برد.
 
طبق گزارش اخیر بلومبرگ، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید در تابستان پیش رو معرفی می‌شوند. مدل قدرتمند مک‌بوک ایر اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد و از چیپ جایگزین M1 بهره می‌برد.
 
این تراشه جدید که اسم رمز «Staten» را یدک می‌کشد، شامل هسته‌های پردازشی یکسان با M1 خواهد بود، با این حال سرعتش بیشتر می‌شود. با وجود یکسان بودن هسته‌های پردازشی، در بخش گرافیکی تعداد هسته‌ها افزایش می‌یابد. GPU این تراشه بجای ۷ یا ۸ هسته، به ۹ یا ۱۰ هسته مجهز خواهد شد. اپل همچنین می‌خواهد مک‌بوک پرو ارزان‌قیمتش را هم با این تراشه بروزرسانی کند.
 
اگرچه کوپرتینویی‌ها سال گذشته با چیپ M1 عملکرد مک‌بوک ایر را بطور چشمگیری بهبود دادند و در سطح مک‌بوک پرو قرار گرفت، اما با تغییراتی در طراحی روبه‌رو نشدیم. حالا اپل می‌تواند در کنار تراشه جدیدش، M1X یا M2 و همچنین طراحی بهبود یافته، از دوربین فیس‌تایم بهتری هم استفاده کند و همچنین قابلیت پشتیبانی مگ‌سیف را به مک‌بوک‌ها اضافه کند. چنین ویژگی‌هایی احتمالا در اختیار کاربران مک‌بوک پرو هم قرار می‌‌گیرند.
 
 
انتظار می‌رود مک‌بوک ایر جدید در رنگ‌های متنوع مشابه آنچه در آی‌مک ۲۴ اینچی دیده‌ایم، وارد بازار شود. از دیگر تغییرات ظاهری این محصول می‌توان حاشیه‌های سفید رنگ نمایشگر و همچنین بازطراحی کیبورد با رنگ سفید اشاره کرد.
 
اگرچه به گفته بلومبرگ این محصول در اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد، اما شاید کمبود جهانی تراشه باعث تغییراتی در برنامه کوپرتینویی‌ها شود و این محصول دیرتر معرفی شود.
 
در کنار این لپ‌تاپ، به نظر می‌رسد اپل سال آینده میلادی از نسل جدید مک پرو هم رونمایی می‌کند. این محصول به پردازنده بسیار قدرتمندتری نسبت به آنچه در مک‌بوک‌ها و آیپدها مورد استفاده قرار گرفته، مجهز می‌شود. این چیپ حداکثر ۴۰ هسته پردازشی و ۱۲۸ هسته گرافیکی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.