اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

May 20, 2021
12:21 پنجشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124361

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از درآمد عملیاتی شرکت اصلی 23 هزار و 433 میلیارد تومانی در سال 99 با رشد 35 درصدی در مقایسه با سال 98 و درآمد تلفیقی 24 هزار و 400 میلیارد تومان خبر داد.
 
MCI3.png
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی اخوان بهابادی در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 99.9 درصد از سهانداران برگزار شد، افزود: در همین زمان سود خالص شرکت اصلی 4335 میلیارد تومان بوده است که با سود انباشته به 4900 میلیارد تومان می‌رسد و نسبت به سال 98، رشد 20 درصدی داشته است. در همین زمان سود خالص تلفیقی گروه نیز 4964 میلیارد تومان بوده است.
 
او اظهار داشت: EPS همراه اول در سال 99 با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل از آن به 2258 ریال رسید.
 
اخوان بهابادی از رشد 49 درصدی درآمدهای همراه اول از محل خدمات دیتا با رقم 13 هزار و 120 میلیارد تومان خبر داد و افزود: 56 درصد از سهم درآمد عملیاتی همراه اول متعلق به درآمد دیتا است. 
 
او اظهار داشت: روند وصول قبوض و مطالبات از مشترکین به رغم کاهش یک طرفه کردن خطوط، سهم مبالغ وصولی 97.55 درصد است و تعداد مشترکین بدون بدهی پیشین در سال 99 نسبت به مدت مشابه 98 رشد 15 درصدی داشته است. در این میان محدودیت یک طرفه کردن خطوط 21 درصد کاهش یافت.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: در سال 99 مقارن شد با کرونا و بسیاری از معادلات کشور و نظام را تحت تاثیر قرار داد. اقدامات گسترده‌ای درباره کرونا در همراه اول اتفاق افتاد. مهمترین آن مدیریت ترافیک بود و سعی کردیم تجربه مشتری در این ایام علیرغم افزایش بسیار بالای تقاضا تحت تاثیر قرار نگیرد و افت نکند.
 
او افزود: با راه‌اندازی پلتفرم شاد در سال 99، بیش از 750 هزار معلم، 147 هزار مدرسه و بیش از 13 میلیون دانش‌آموز روی این پلتفرم احراز هویت شده و این احراز هویت باعث فعالیت روزانه بیش از 10 میلیون نفر شده است و متوسط مصرف فعالیت کاربر در سامانه شاد روزانه 55 دقیقه است که نشان می‌هد این 10 میلیون نفر مراجعه لحظه‌ای به اپ نداشته‌اند و نزدیک به 10 میلیون نفر به صورت جدی روی آن فعالیت داشته‌اند.
 
اخوان بهابادی توضیح داد: رکورد اتصال همزمان به پلتفرم شاد در کشور 2 میلیون و 700 هزار کاربر بوده که تنها سرویس‌های بزرگ خارجی در کشور توانسته بودند این رکورد را ثبت کنند.
 
به گفته او، برای اولین بار روی شبکه همراه اول 100 میلیون مشترک وجود دارد و اولین اپراتور کشور هستیم که بیش از 100 میلیون سیم کارت توزیع کرده است و نسبت آنها 79 درصد سیم‌کارت اعتباری و 21 درصد سیم‌کارت دائمی است.
 
اخوان گفت: نزدیک به 10.5 میلیون مشترک سال گذشته جذب کردیم و HLR همراه اول به 100 میلیون و VLR نزدیک به 62 میلیون است.
 
او افزود: براساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم همراه اول از بازار داخلی با رشد نیم درصدی به 53.6 درصد از بازار مشترکین رسیده است و 42 میلیون مشترک همراه اول مصرف‌کننده دیتای پرسرعت هستند که از این میزان 31 میلیون مشترک 4G هستند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اعلام ثبت رکورد سرعت 5G در شبکه همراه اول در کشور با سرعت 3.28 گیگابیت گفت: درحال حاضر 28 هزار سایت همراه اول 2G، 24 هزار سایت 3G و 27 هزار سایت 4G هستند و تمامی شهرهای کشور تحت پوشش صد درصدی نسل‌های سوم و چهارم موبایل هستند.
 
او افزود: مصرف دیتا در سال 99 در مقایسه با سال قبل از آن 80 درصد افزایش یافت و در روزهایی نیز شاهد رشد بیش از 100 درصد بودیم اما متوسط مصرف روزانه دیتا در سال 99 رقم 3801 پتابایت بوده که در مقایسه با سال قبل از آن رشد 88 درصدی داشته است. همچنین رکورد ترافیک دیتا در شبکه همراه اول روزانه 15 پتابایت بوده است.
 
اخوان همچنین از تمرکز خاص همراه اول روی کاربردهای 5G در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 1400 تعداد قابل توجهی سایت 5G به شبکه همراه اول افزوده خواهد شد.
 
او همچنین در پاسخ به سوال یکی از سهامداران خود برای افزایش تعرفه خدمات ارتباطی روی شبکه همراه اول گفت: در کشور طی چند سال گذشته همه خدمات افزایش تعرفه داشته و تنها حوزه‌ای که نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش داشته تعرفه خدمات اپراتورهای مخابراتی است.
 
مدیرعامل همراه اول افزود: نرخ خدمات ارتباطی درحال حاضر یک چهارم چهارسال قبل است و نرخ موثر فروش هر گیگ نزدیک به 3 هزار تومان است درحالی‌که چند سال قبل این رقم 14 هزار تومان بود.
 
او گفت: مذاکرات زیادی با رگولاتوری داشته و درخواست افزایش تعرفه داشتیم و امیدواریم دوستان همکاری کنند و امکان افزایش منطقی برای کلیه اپراتورها محقق شود. این درخواست کلیه اپراتورهایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.