تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

May 21, 2021
13:30 جمعه، 31ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124392

ساعت تان را با دست کنترل کنید

 
کمپانی اپل ویژگی جدیدی را روی ساعت هوشمند خود ایجاد کرده است که به کمک آن کاربر می تواند بدون لمس نمایشگر و تنها با حرکت ظریف دست، آن را کنترل کند.
 
 به نقل از دیلی میل، از زمان معرفی ساعت اپل در سال 2015، این محصول یکی از برترین محصولات سخت افزاری پرطرفدار این کمپانی بوده است و به تازگی ویژگی جدیدی موسوم به Assistive Touch یا لمس کمکی را برای آن طراحی کرده اند که کاربر بتواند بدون لمس نمایشگر ساعت، آن را کنترل کند. 
 
به عنوان مثال، شما می توانید با گره کردن مشت به تماس های تلفنی خود پاسخ داده یا با فشردن انگشت اشاره به انگشت شست دست، به پیام های نوشتاری پاسخ دهید. این قابلیت ویژه با این هدف طراحی شده است که کاربران راحت تر بتوانند با کمک حرکات اندام های خود ساعت را کنترل کنند.
 
ساعت هوشمند اپل با کمک حسگرهایی که در داخل آن تعبیه شده و نیز حسگر ضربان قلبی اپتیکی، قادر است کوچک ترین تغییرات ایجاد شده در حرکات ماهیچه ها و فعالیت تاندون ها تشخیص دهد. این بدان معناست که کاربران می توانند با جزئی ترین حرکات دست شامل مشت کردن و فشردن انگشتان به هم، ساعت هوشمند خود را کنترل کنند. 
 
به گزارش سیناپرس، ویژگی Assistive Touch یا لمس کمکی یکی از جدیدترین قابلیت های کمپانی اپل برای ساعت هوشمند این شرکت است که به طور اختصاصی برای افراد مبتلا به نقص های حرکتی، بینایی، شنوایی و ناتوانایی های شناختی طراحی شده است. 
 
مدیر ارشد سیاست و ابتکارات دسترسی جهانی اپل معتقد است که در این کمپانی ما همواره تلاش کرده این که بهترین فناوری های دنیا باید پاسخگوی نیاز همه افراد جامعه باشد و تیم هایی که در این مجموعه فعالیت می کنند بدون وقفه در تلاش اند تا دسترسی بیشتری را برای کاربران محصولات این شرکت فراهم کنند تا همه بتوانند به یک اندازه از امکانات آن بهره مند شوند. 
 
به گفته او، با این ویژگی های جدید، ما مرزهای نوآوری را با فناوری های نسل جدید پشت سر گذاشته ایم که علاوه بر سرگرمی، عملکردهای بیشتری از فناوری محصولات اپل را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. 
 
از دیگر آپدیت های محصولات اپل می توان به فناوری ردیابی چشمی برای آیپد و ویژگی های جدیدی برای VoiceOver به عنوان رادار نمایشگر برای کاربرانی که دید محدودی دارند، اشاره کرد.به گزارش سیناپرس، با این آپدیت جدید که توضیحات تصویری را در قالب صوت به کاربر ارائه می دهد، کاربران می توانند حتی جزئیات بیشتر را درباره افراد، متون، داده ها و سایر اشیاء موجود در تصاویر بررسی کنند.
 
از این طریق، کاربر می تواند عکس فرد تماس گیرنده را مانند یک جدول، به صورت ردیف و ستون بررسی کند و از جزئیات آن مطلع شود. با قابلیت VoiceOver، کاربر قادر خواهد بود موقعیت یک فرد را همزمان با دیگ اشیاء موجود در تصویر تشریح کند بنابراین، افراد خاطرات را با جزئیات زنده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.