تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 22, 2021
11:24 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124409

روند کاهش ارزش بیت کوین با محدود شدن استخراج آن در چین ادامه دارد

 
 
محدود شدن استخراج و تجارت بیت کوین در چین یکبار دیگر ارزش آن را پایین آورد تا روند کاهش قیمت بیت کوین از اوج ۶۵ هزار دلار در اواسط آوریل ادامه داشته باشد.
 
به نقل از رویترز، اقدامات چین در محدود کردن استخراج و تجارت بیت کوین باعث شد بزرگترین ارز مجازی دنیا در روز جمعه دوباره کاهش ارزش داشته باشد و 11 درصد پایین بیاید. کمیته توسعه و ثبات مالی چین به ریاست لیو هی، معاون نخست وزیر این کشور، اعلام کرد بیت کوین سرمایه‌ای است که باید مهار شود و تحت نظارت قرار بگیرد.
 
 بیت کوین از زمانی که در اواسط آوریل به اوج 65 هزار دلار رسید، 45 درصد کاهش قیمت داشته است. ارزش بیت کوین طی یک هفته گذشته 28 درصد پایین آمده است.
 
 این بیانیه چند روز پس از آن منتشر شد که  سه نهاد صنعتی در چین ممنوعیت خود علیه بانک‌ها و شرکت‌های پرداختی را که خدمات مرتبط با ارز مجازی ارائه می‌دادند سخت‌تر کردند. این اولین بار است که دولت چین به طور واضح استخراج ارز مجازی را هدف قرار داده است.
 
 تحلیلگران عقیده دارند پیش‌بینی تاثیر واقعی این اقدام چین سخت است چون این بیانیه جزئیات خاصی را بیان نکرده است ولی مخاطرات بسیاری برای استخراج بیت کوین دارد چون استخراج این ارز مجازی تا حد زیادی وابسته به چین و و اهداف دولت آن است.
 
 ارزش اتر هم تحت تاثیر اقدامات چین 15 درصد کاهش یافته و به 2339 دلار رسیده است.
 
  آخرین کمپین چین علیه ارزهای مجازی پس از آن ایجاد شد که وزارت خزانه داری آمریکا در روز پنجشنبه خواستار وضع قوانین جدیدی شد که طبق آن نقل و انتقال‌های بالای ارز مجازی باید به بخش خدمات درآمد داخلی گزارش شود و همچنین پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا مخاطرات ارزهای مجازی را برای ثبات مالی اعلام کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.