اپلیکیشن

تلفن همراه

May 22, 2021
11:55 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124422

ضرب‌الاجل چین به 105 اپلیکیشن برای اصلاح شیوه جمع‌آوری دیتای کاربران

طبق اطلاعیه اداره فضای سایبری چین ۱۰۵ اپ از جمله یک اپ مایکروسافت به شیوه غیرقانونی اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده اند. چین به این اپ ها ۱۵ روز فرصت داده تا عملکرد خود را اصلاح کنند.
 
 به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان نظارت بر اینترنت چین اعلام کرد Douyin (اپ اشتراک گذاری ویدئو متعلق به بایت دنس)، موتور جستجوی بینگ (متعلق به مایکروسافت)، لینکدین و ۱۰۲ اپ دیگر به طور غیر قانونی اطلاعات کاربران را جمع آوری و استفاده کرده‌اند.
 
در همین راستا به آنها دستور داده شده تا این چالش را برطرف کنند.
 
طبق اعلام اداره فضای سایبری چین (CAC) این ۱۰۵ اپلیکیشن با جمع آوری گسترده اطلاعات و دسترسی غیرقانونی به داده‌های خصوصی کاربران قوانین کشور را نقض کرده‌اند.
 
تعدادی از ۱۰۵ اپ متخلف، برنامه اشتراک گذاری ویدئو کوتاه Kuaishou، موتور جستجوی Sogou و بایدو هستند. به گفته این سازمان ناظر شرکت‌های مذکور باید تا ۱۵ روز کاری دیگر این نقص را برطرف کنند و در غیر این صورت با عواقب قضائی آن روبرو خواهند شد.
 
اداره فضای مجازی چین مدتی است تحقیقات درباره اپ های چینی را افزایش داده زیرا مقامات این کشور سعی دارند حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران را ارتقا دهند و خواهان جلوگیری از هرگونه نفوذ به حریم شخصی آنلاین هستند.
 
قوانین مربوط به چگونگی جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران در اپلیکیشن‌ها از یکم ماه می سال جاری اجرایی شده است.
 
طبق این قوانین توسعه دهندگان اپلیکیشن مسئولیت جمع آوری گسترده اطلاعات و همچنین جمع آوری داده‌ها بدون رضایت کاربران را برعهده دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.