تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 22, 2021
15:12 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124440

کاربرد فناوری‌های دیجیتال در صنایع معدنی توسعه می یابد

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی از برگزاری نخستین رویداد تخصصی صنایع معدنی حمایت می‌کند تا نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها به حوزه معدن و صنایع معدنی ورود کنند.
 
به گزارش ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال، نخستین هکاتون صنایع معدنی (رویداد تخصصی حوزه معدن) برگزار می‌شود. این رویداد که توسط یکی از شتابدهنده ها و مرکز نوآوری کشور برگزار می‌شود به دنبال ارتقای کارایی نیروی انسانی و توسعه فناوری‌های دیجیتال این حوزه است.
 
ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری نخستین هکاتون صنایع معدنی حمایت می‌کند تا با این کار نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها به حوزه معدن و صنایع معدنی ورود کند.
 
هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی برای «توسعه استفاده از فناوری اینترنت اشیا، یادگیری ماشینی و واقعیت مجازی در معادن و صنایع معدنی» است. در همین حال توسعه و ایجاد نرم‌افزارها و سیستم پردازش داده‌های معدنی آنلاین و آفلاین، توسعه فناوری‌های خودکار و کنترل از راه دور در مدیریت بخش‌های مختلف معدنی و صنایع معدنی و افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع معدنی با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال از دیگر اهداف این رویداد هستند.
 
مخاطبان این رویداد «فعالان و علاقه مندان به حوزه برنامه نویسی»، «فعالان و علاقه مندان به حوزه صنایع معدنی»، «افراد علاقه مند به حوزه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار» و «افراد دارای ایده در حوزه تحول دیجیتال و هوشمند سازی صنایع معدنی» هستند.
 
هکاتون رویدادی است که در آن جمعی از برنامه نویسان، طراحان گرافیک، مدیران پروژه و طراحان واسط کاربری که درگیر توسعه نرم افزار هستند برای رسیدن به هدف خاصی دورهم جمع می‌شوند. در اکثر موارد، هکاتون‌ها با هدف ایجاد یک نرم افزار کاربردی و مفید رخ می‌دهند.
 
هکاتون فرصتی است که شرکت‌ها و صنایع به واسطه آن می‌توانند یک رویداد طوفان فکری ایجاد کنند که در آن راه حل های ممکن را مورد بررسی قرار داده و صاحبان ایده را آموزش دهند، و در نهایت از تخصص دیجیتال آنها برای مشکلات واقعی صنعت بهره مند شوند.
 
فناوری‌های دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده‌ها و اتوماسیون همراه با یکپارچه سازی، فرصت‌های هیجان انگیزی برای صنعت معدن ایجاد کرده اند. این فناوری‌ها کمک شایانی به بهبود نتایج ایمنی و محیطی، افزایش بهره وری، ارتقا چرخه زندگی تجهیزات، کاهش ریسک اکتشاف و غیره می‌کنند.
 
مهلت ثبت‌نام در این رویداد که با هدف به کارگیری فناوری‌های نوظهور در صنایع معدنی و حرکت صنعت به سمت تحول دیجیتال برگزار می‌شود تا ۱۹ خردادماه سال جاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.