اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 22, 2021
17:09 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124466

صندوق پژوهش و فناوری برای توسعه هوش مصنوعی راه‌اندازی شد

 
صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» با هدف توسعه هوش مصنوعی با راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان پارت راه‌اندازی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت پارت مجوز این صندوق صادر شده و درحال طی کردن مراحل ثبت است و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت دانش بنیان پارت؛ علی رسولی‌زاده، مدیرعامل شرکت پارت با اشاره به اینکه این صندوق به صورت تخصصی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها  حمایت مالی و معنوی خواهد داشت، گفت: «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری‌های نوظهور با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.»
 
او در ادامه به سهامداران این صندوق اشاره و بیان کرد: «سهامداران این صندوق پژوهش و فناوری، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان پارت و چهار نهاد دیگر، از جمله شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران است.»
 
به گفته رسولی‌زاده صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» به صورت تخصصی با تمرکز بر مباحث هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیاء، واقعیت افزوده و مجازی، هوشمندسازی صنایع تولید هوشمند و نسل چهارم صنعتی و کلان داده و پردازش ابری راه‌اندازی شده تا خدمات مالی مورد نیاز را به شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها ارائه و آنها را پشتیبانی کند.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: «صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها  در کشور راه‌اندازی شده‌اند. با توجه به جای خالی صندوقی که به صورت تخصصی در حوزه هوش مصنوعی کار کند، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری نوظهور تأسیس شد.»
 
رسولی‌زاده افزود:  «حمایت مالی وظیفه اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری است؛ اما حمایت معنوی نیز در دستور کار این صندوق تخصصی قرار خواهد گرفت تا فعالان این اکوسیستم بتوانند در حوزه کاری خود به رشد و توسعه دست یابند.»
 
او ادامه داد: «این صندوق با هدف توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور و توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان و فناورانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان کشور راه‌اندازی شده است. افزایش سهم دانش و فناوری در سبد صادرات خدمات و محصولات صادراتی کشور، نفوذ دانش و فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال در صنایع و کسب و کارهای کشور، ترغیب بخش خصوصی به مشارکت فعال در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به توسعه کسب و کارها از طریق کاهش ریسک و مخاطرات فرآیند ایده تا تجاری سازی در حوزه اقتصاد دیجیتال از دیگر اهداف راه‌اندازی این صندوق بوده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.