اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 24, 2021
12:21 دوشنبه، 3ام خردادماه 1400
کد خبر: 124531

تولید جت مافوق صوت AS2 متوقف شد

 
 
شرکت Aerion Supersonic از توقف پروژه ساخت جت‌های مافوق صوت بی‌صدا AS2 خبر داد.
 
قرار بود این جت‌های پیشرفته با سرعتی دو برابر جت‌های مرسوم و البته بدون ایجاد سروصدا، در آسمان به پرواز درآیند که حال مشخص شده بنا به دلایلی همچون ناتوانی در تامین بودجه مورد نیاز، تولید این جت‌ها متوقف شده است.
 
این شرکت طی بیانیه‌ای در این خصوص نوشت با توجه به شرایط مالی موجود، پیش رفتن با برنامه زمانی از قبل تعیین‌شده و همچنین تامین سرمایه مورد نیاز برای وارد کردن جت‌های AS2  به خط تولید، بسیار سخت و چالش برانگیز است. بنابراین، شرکت Aerion، تصمیمات مناسب را با در نظر گرفتن شرایط مالی موجود اتخاذ خواهد کرد.
 
تام وایس، مدیرعامل Aerio در ماه ژانویه 2020 اعلام کرد که فرآیند توسعه جت مافوق صوت AS2 برای این شرکت، چیزی حدود 4 میلیون دلار آب خواهد خورد. در آن زمان، این شرکت حدود 1.1 میلیارد دلار را برای توسعه و ساخت موتور AS2 هزینه کرده بود.
 
اوایل سال جاری میلادی، بلومبرگ در گزارشی نوشت که Aeron در حال رایزنی برای عرضه عمومی‌سهام خود است اما این گفت‌وگوها به نتیجه ختم نشد. طبق آخرین گزارش‌ها، جت مافوق صوت AS2 این شرکت می‌توانست با سرعت 1000 مایل بر ساعت (1600 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.
 
همچنین قرار بود که در این جت از فناوری Boomless Cruise استفاده شود تا مانع از ایجاد صدا در حین حرکت شود. این شرکت قصد داشت تا در سال 2024، برای اولین بار امکان استفاده و سوار شدن به این جت مافوق صوت را برای علاقه‌مندان به سفرهای هوایی فراهم و در سال 2026 نیز پروازهای تجاری را با آن آغاز کند.
 
بر اساس اعلام Aeron، برای این جت مافوق صوت قیمت تقریبی 120 میلیون دلار تعیین شده بود. این شرکت برای دستیابی به هدف خود یعنی عرضه این جت، با شرکت‌های مختلفی از جمله بوئینگ، جنرال الکتریک و Berkshire Hathaway وارد همکاری شد.
 
در هفته‌های نخست 2021 نیز این شرکت اعلام کرد که به زودی یک کارخانه بزرگ تولید این جت را با بودجه 350 میلیون دلاری در فرودگاه بین المللی اورلاندو مبلورن تاسیس خواهد کرد اما فعلا و با توجه به این خبر، مشخص نیست که چه سرنوشتی برای این شرکت و جت مافوق صوتی AS2 رقم خواهد خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.