اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 24, 2021
15:14 دوشنبه، 3ام خردادماه 1400
کد خبر: 124550

وزیر ارتباطات:ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان انتخابات آغاز شد

 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نحوه ثبت نام شهروندان برای دریافت بسته ۷ گیگ اینترنت رایگان انتخابات خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند به سایت ictgifts.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.
 
 محمدجواد آذری جهرمی» امروز در صفحه اینستاگرام خود از ثبت‌نام برای دریافت بسته یک ماهه انتخابات خبر داد.
 
این بسته ۷ گیگابایت اینترنت رایگان یک ماهه بر اساس کدملی برای تمامی افراد کشور فعال خواهد شد. به گفته وزیر ارتباطات در مرحله اول کسانی که آخر کد ملی شان صفر و یک است باید برای دریافت این هدیه به سایت ictgifts.ir مراجعه و در آنجا ثبت‌نام کنند.
 
به گزارش ایرنا، جهرمی درباره لزوم در نظر گرفتن این بسته اینترنتی گفت: ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی را تجویز کرده و علاوه بر دستوراتی به ستادهای انتخاباتی به استفاده از این ظرفیت، از وزارت ارتباطات هم خواسته است که به مردم برای این روزها بسته‌های رایگان اینترنت ارائه کند.
 
آذری‌جهرمی افزود: برای هر کد ملی یک بسته هفت گیگابایتی اینترنت (نپرسید داخلی، اینترنت یک شبکه بین‌المللی است) یک ماهه به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است.
 
وزیر ارتباطات اعلام‌ کرد: برای اینکه یک‌باره شبکه تحت فشار قرار نگیرد و سرعت افت نکند، ثبت‌نام در یک هفته انجام می‌شود که تقسیم‌بندی ثبت‌نام نیز بر اساس رقم آخر کدملی خواهد بود و هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یک ماه اعتبار دارد.
 
به گفته وی، این بسته‌ها فقط بر روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه و ثبت‌نام آنها از عصر امروز آغاز خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: بسته‌های فعال فعلی نیز در حال رزرو نگهداری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقی‌مانده بسته قبلی قابل استفاده خواهد بود.
 
وی در هشدار به سواستفاده‌هایی که ممکن است از این طریق انجام شود، گفت: باهیچ کسی برای بسته هدیه تماس گرفته نخواهد شد، از شما درخواست ارسال هیچ کد فعال‌سازی هم نخواهیم کرد، ثبت‌نام نیز فقط از طریق سایتی صورت می‌گیرد که اطلاع‌رسانی کردیم.
 
بررسی‌های ایرنا نشان می‌دهد، با تکمیل ثبت نام پیامی مبنی بر فعال‌سازی بسته هدیه حداکثر ظرف ۷۲ ساعت آینده نمایش داده می شود. در این پیام تاکید شده که فعال‌سازی این بسته از طریق پیامک به اطلاع می‌رسد.
البته در صورت داشتن بسته اینترنت فعال، اولویت با بسته‌ای است که زودتر تمام می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، پیشتر آذری‌جهرمی در توئیتر خود از اینترنت رایگان برای مردم خبر داده و گفته بود: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه و به‌منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به‌جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یک‌ماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد.
 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همراه با ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه (۲۸ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.